לקראת סיום ספירת הקולות, בגוש המפלגות המתנגדות לראש הממשלה בנימין נתניהו החלו לקיים מגעים בניסיון לגבש תכנית ליום שאחרי פרסום התוצאות הרשמיות. במסגרת זו, יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ייפגש הערב (חמישי) עם יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי.  

בינתיים, גם במפלגת רע"מ, בראשותו של ח''כ מנסור עבאס, כבר החלו בקיום מגעים עם לפיד. עו"ד שועאע מנצור, מצוות המשא ומתן של המפלגה, סיפר הבוקר בגלי צה"ל כי אתמול נערכה פגישה ראשונה בין הצדדים. "הייתה פגישה, וממשיכים המגעים. רה"מ נתניהו אישר שאין כוונה להיתמך על רע"ם, אז יש בקשת הפוליטית עוד צד - כרגע הצד המנצח", אמר מנצור.

בתוך כך, הוא הבהיר כי "איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' הם לא רק קו אדום, הם השחור של השחור. לא נשב עם אף גורם שיהיה במגע איתם. הם לא צריכים לפסול אותנו, אנחנו פוסלים אותם תחילה".

סמוטריץ' ובן גביר (צילום: פלאש 90)
סמוטריץ' ובן גביר (צילום: פלאש 90)

חבר הכנסת מרע"מ, וליד טאהא, אמר בכאן ב' כי "על פי מפת הגושים הקיימת, יש מפלגה אחת, רע"מ, שהיא מראש לא אמרה שהיא נמצאת בגוש ספציפי. יש לנו חברה ערבית שסובלת מזה עשרות שנים מאפליה ואנחנו נרצה לשפר את מצבו של האזרח הערבי, לא בכל מחיר כמובן".

ב"גוש השינוי" יש כאלה שכבר הביעו תמיכה בקיום המגעים עם רע"מ.  חברת הכנסת תמר זנדברג אמרה בגלי צה"ל כי "התוצאות כפי שהן כרגע, 59 לגוש נתניהו ותומכיו, זו אפשרות להחליף את רה"מ ולשבור טאבו היסטורי - ממשלה יהודית-ערבית".

מוחמד דראוושה, יו"ר מפלגת מען שחברה לרשימה המשותפת אחרי שפרשה מהמרוץ לכנסת, קרא ללפיד להזמין את המשותפת ואת רע"מ ליצור בלוק חוסם מול נתניהו. "אני בטוח ששתי הרשימות יסכימו לקחת על עצמן מהלך חשוב זה, אפילו אם מדובר על ממשלה זמנית של שנה או שנה וחצי", אמר דראוושה בכאן ב'.