יו"ר העבודה ח"כ מרב מיכאלי שוחחה הבוקר (חמישי) עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד על התוצאות המסתמנות של הבחירות, לאחר ספירה של למעלה מ-90 אחוזים מהקלפיות. בראשית השיחה, היא נשאלה על ההישג המסתמן של מפלגתה, ואמרה: "יש הרבה יותר מנדטים שרצו לבוא אבל קנו את כל הצעקות געוואלד של כל הבנים מכל הצדדים, רק בנים היו, שצעקו געוואלד שלא נעבור את אחוז החסימה, אנחנו חייבים להיות הכי גדולים".

"והרבה מאוד אנשים פגשו אותי ואת נציגי מפלגת העבודה בקלפי, ואמרו 'אנחנו ממש רוצים להצביע לכם אבל חייבים את הגוש'", הוסיפה ב-103FM, "כך שלמדתי בקמפיין הזה לשמחתי שאפשר לעשות קמפיין חיובי ולדבר על ערכים ואידיאולוגיה וברבות וברבים, והרבה מאוד אנשים רוצות ורוצים את זה". היא הדגישה: "אנשים לא חייבים להתקרבן כי סיימנו להיות קורבנות, גם בתור שמאלניות ובתור שמאלנים ובתור נשים. עידן חדש ומשמח מאוד ויש למה לצפות, זוהי רק ההתחלה".

היא נשאלה על הרכב הקואליציה האפשרי במצב המורכב הנוכחי, והשיבה: "זה אתגר מאוד גדול ורציני וזה היה ברור לכל אורך הדרך. זה לא חלום חיי לשבת עם בנט בקואליציה אבל מתוך הבנה שהכרח מאוד גדול, באמת הכרח, תנאי הכרחי בשביל לשקם את מדינת ישראל זה להחליף את נתניהו בראשות הממשלה, צריך להיות מאוד יצירתיות ויצירתיים". מיכאלי הדגישה את מחויבותה לדבר, ואמרה: "אם אכן זה יסתייע, כי אנחנו עוד לא יודעים אם בנט מעוניין בהחלפת נתניהו ומוכן לעשות משהו בשביל זה, אם כן, יצטרך להימצא קונצנזוס צר שיהיה ברובו כלכלי חברתי, וכל הדברים האחרים יצטרכו להמתין בשביל להתקדם".

נפתלי בנט במטה ימינה (צילום: אהוד אמיתון/TPS)
נפתלי בנט במטה ימינה (צילום: אהוד אמיתון/TPS)

יו"ר העבודה נשאלה על תרחיש בו הליכוד או ש"ס יעלו הצעת חוק לאיסור נישואים אזרחיים, ונשאלה כיצד תצביע במקרה הזה. "הצעת אי אמון היא לא רלוונטית, היא לא מפילה את הממשלה אם אין 61 אלטרנטיבי. למען הסר ספק אני לא רוצה את בנט כראש ממשלה ולא יודעת כאמור אם זה בקלפים", הסבירה, "השאלה היא אם יש רצון פוליטי מספיק בשביל להחליף את נתניהו בראשות הממשלה, זה יתברר בימים אלה, אבל זה תנאי הכרחי בשביל שמדינת ישראל תוכל להתקדם קדימה מכל הדברים המסוכנים והחמורים שנתניהו גורם לה".

מיכאלי הדגישה: "אני מעוניינת בממשלת מרכז-שמאל גדולה וחזקה, בשביל זה אני צריכה עוד זמן, בשביל לבנות חזרה את הכוח הפוליטי שנתניהו הצליח להביא לריסוקו, ובינתיים צריך לעבוד עם מה שיש".

"אנחנו לא יודעות ויודעים את התוצאות הסופיות, אבל מה שלמדנו ואולי בשביל זה היינו צריכים את הבחירות האלה, בשביל לחסל את סוגיית הפסילה האינסופית של אזרחיות ואזרחים ערבים ומפלגות ערביות, אם נתניהו יכול לבקש קולות מבדואים בנגב וסמוטריץ' יכול בעיקרון להיות בממשלה שנתמכת על ידי מפלגה מהתנועה האסלאמית. אנחנו חייבות וחייבים לפעול לפיוס", הדגישה.

היא נשאלה כיצד היא מצליחה לשמור על קור רוח, והשיבה: "אמונה בדרך, היו כאלה שניסו לשכנע אותי לעשות געוואלד אבל אני לא מאמינה בזה, סיימנו להיות קורבנות. אנחנו אומרות את מה שאנחנו מאמינות ומאמינים בו, עובדים בשביל זה, וזה אפשרי. זה ממש מרגש לראות שזה ממש אפשרי".

בסיום השיחה נשאלה מיכאלי על התגובה הכי מרגשת שקיבלה. "מעוזיה סגל שלח איחולי הצלחה וחיזוקים, זה היה מאוד משמח ומרגש. אבל בעיקר הרבה תגובות כבר בבוקר הבחירות לפני התוצאה של אנשים שאמרו שחשבו שלא היה פתק אמת בבחירות, ועצם זה שיש פתק אמת זה כבר ניצחון אדיר, זה היה מאוד מרגש. יש תגובות מופלאות. זה מאוד כיף", סיכמה, "בירושלים קיבלנו חמישה אחוזים, זה יותר ממה שהיה בעבר. זה מגוון כי מפלגת העבודה היא נבנית חזרה למלא את התפקיד שלה להיות מפלגת השלטון של המרכז שמאל". לסיכום השיחה, המגישים שאלו: "להתכונן לראשת הממשלה?", והיא השיבה: "אני על זה".