בדרך לממשלה חדשה? הערב (שישי) פורסמה בחדשות 12 התוכנית של "גוש השינוי", כפי שמכונה הבלוק להחלפת נתניהו, להקמת ממשלה אלטרנטיבית אותה הם מכנים "ממשלת ריפוי לאומי" שתכהן למשך שנה. 

לפי הדיווח, בראשות הממשלה המסתמנת יעמדו ברוטציה יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, כאשר הסדר הבין השניים עדיין לא נקבע. הקואליציה תורכב מ-52 חברי כנסת של המפלגות יש עתיד, ימינה, כחול לבן, תקווה חדשה, ישראל ביתנו והעבודה, ותתבסס על הימנעות או תמיכה של חלק מחברי הכנסת הערבים ומרצ. 

התוכנית כוללת גם העברת התקציב, ויתור על חקיקה שתמנע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה ובהמשך צירוף אפשרי של המפלגות החרדיות. 

עוד דווח כי בנט וסער נפגשו אתמול והשניים דנו על האפשרות לתת לבנט את הבכורה. בנוסף, דווח כי נתניהו שלח שליחים לסער והתחייב שאם סער ייכנס לממשלה - הוא, נתניהו, יפרוש בתוך שנה. סער סירב להצעה. 

כזכור, מוקדם יותר היום יו''ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד נפגש עם יו''ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. השניים שוחחו ביניהם על האפשרויות להקמת ממשלה, לאור פרסום תוצאות הבחירות אמש, וסיכמו ביניהם כי השיחות יימשכו בקרוב.

גם בנט הודיע היום כי ערך ביומיים האחרונים סבב שיחות ראשוני עם ראשי מפלגות הליכוד, יש עתיד, ש"ס, הציונות הדתית, תקווה חדשה, כחול לבן, יהדות התורה, העבודה, ישראל ביתנו ומרצ. בנט ברך את מנהיגי המפלגות לרגל החג, והדגיש את "הצורך לפעול בצורה ממלכתית ואחראית כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהחזיר במהירות האפשרית את המדינה לתפקוד תקין".