חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) התייחסה הבוקר (שלישי) בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב לפגישה שמפלגתה צפויה לקיים מחר עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד וציינה: "אחריה נהיה חכמים יותר". עם זאת, היא הדגישה כי "יש גם אופציה שלא נמליץ על אף מועמד, זה תלוי בהתפתחות המפה הפוליטית". 

המגישים ציינו כי מצב בו המשותפת לא תמליץ על אף מועמד יעזור לראש הממשלה בנימין נתניהו, והיא השיבה: "אני חושבת שמי שעזר לנתניהו לקבל את המנדט הם אלו שבחרו בו למרות היותו מואשם בתיקים פליליים, ובעיניי מואשם גם בהרבה מהבעיות הפוליטיות והכלכליות שעומדות מולנו".

"אני חושבת שאנחנו לא צריכים לנקוט בגישה שאומרת שאנחנו חייבים לתמוך במישהו כי זה המובן מאליו", הסבירה, "אנחנו כבר היינו בסרט הזה, תמכנו בגנץ למרות כל מה שאנחנו מכירים ויודעים כי רצינו לחסום ולהפיל את נתניהו. ומה קרה בסוף? גנץ בעצמו הלך לממשלת נתניהו".

היא נשאלה האם המשמעות של הדבר היא שהם אינם סומכים על איש. "בפוליטיקה כמו בפוליטיקה, המפה הפוליטית במדינת ישראל כ"כ מסובכת. פעם זה היה ברור שאם את תומכת במרכז-שמאלה אז זה נגד הימין, היום זה לא המצב", ציינה, "צריך להיות כנים, היום את יכולה להמליץ על מישהו ולקבל ממשלה שברובה ימנית".

 

ח"כ תומא סלימאן נשאלה האם מתקיים דיאלוג עם הליכוד, וציינה כי אינה יודעת על כזה. לגבי יו"ר רע"מ מנסור עבאס אמרה: "בינתיים גם הוא היה עסוק כמונו בתוצאות הבחירות. לא שוללת שום דבר בעתיד, אבל בינתיים אין דיאלוג". היא הוסיפה כי "כשאנחנו נכנסים לפוליטיקה אנחנו צריכים לחשוב לא רק על מה נהיה חתומים, אלא איך אנחנו משרתים את הציבור שבחר בנו".

"מטרתנו בסופו של דבר היא קודם כל לחסוך מהציבור שלנו את העוולות שיכולות ליפול עליו. וממשלת ימין שיושבים בה בן גביר וסמוטריץ' אני לא יודעת למה לקוות. אני לא חושבת שזה יביא תועלת אפילו אם יהיה הסכם קואליציוני עם כמה מיליונים פה או שם", הסבירה, "אני לא בטוחה שנקבל כלום, תראה מה קרה לפני הבחירות – כולם דיברו על התלבטות ובסוף נתניהו קיבל את מה שהוא רצה. הוא הוריד אותנו במנדטים, בייצוג ובכוח ולא שילם על זה כלום.

היא נשאלה על תרחיש אפשרי בו יו"ר רע"מ יתמוך בממשלת נתניהו, כאשר יושבים בה סמוטריץ' ובן גביר, והשיבה: "אני לא יודעת אם הוא יעשה את זה בסוף או לא, אני חושבת שהוא מבין טוב מאוד שזה לא יתקבל בעין יפה בציבור שלנו. כלומר, הציבור לא יקבל את זה שתינתן לגיטימציה לבן גביר ולסמוטריץ'".

בהמשך דבריה תקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה: "מי שעזר לו לקבל את המנדט אלו בוחריו למרות היותו מואשם בתיקים בפליליים ובעיניי גם בהרבה מהבעיות הפוליטיות והכלכליות העומדות בפני הציבור. האם הוא קיים הבטחות אי פעם?". 

בנימין נתניהו  (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

בתוך כך, לשכת מפלגת חד"ש התכנסה אמש לדיון בנושא המצב הפוליטי. הלשכה החליטה כי חד"ש תקבע את עמדתה לגבי שאלת ההמלצה לנשיא המדינה לאחר הפגישה הצפויה בין ראשי הרשימה המשותפת לבין לפיד.