יו''ר רשימת "הציונות הדתית", ח''כ בצלאל סמוטריץ', תקף היום (רביעי) את נשיא המדינה ראובן ריבלין, על רקע דבריו של ריבלין מהבוקר, בעת קבלת תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה-24, אשר גררו תגובות מפוליטיקאים מימין ומשמאל. סמוטריץ' פרסם בתגובה ברשת הטוויטר כי "אין דבר שפוגע בממלכתיות ובמוסד נשיאות המדינה יותר מהתערבות בוטה כזו של הנשיא בהליך הפוליטי". את הציוץ שיתף ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבון הטוויטר הפרטי שלו לאחר מכן.

בסדרת הציוצים שפרסם, הוא פנה לעמיתיו הפוליטיקאים שבחרו להגן על הנשיא וכינה אותם צבועים "שקפצו 'בשם הממלכתיות' 'להגן' על הנשיא מפני 'המתקפות' עליו, יש לכם הסבר אחר לאמירה של הנשיא על כך שהציבור הישראלי בחר ב"חיבורים לא שגרתיים" ו"שיתופי פעולה חוצי מגזרים" מלבד התערבות בוטה בהליך הפוליטי ונקיטת צד לטובת קואליציית שמאל-ערבים בראשות בנט?!".

נפתלי בנט במטה ימינה (צילום: אהוד אמיתון/TPS)
נפתלי בנט במטה ימינה (צילום: אהוד אמיתון/TPS)

סמוטריץ' המשיך וטען כי אמירתו של ריבלין "מלמדת על חוסר הבנה מוחלטת שלו בפוליטיקה", מכיוון שלדבריו, חצי עם בחר בנתניהו "ושאר הטוענים לכתר לא נהנים מרבע מהתמיכה הזו". לטענתנו, חיבור מלאכותי בין המפלגות החברות בגוש השינוי אשר "אין להם שום מכנה משותף, ערכי ואידיאולוגי", נועד רק למטרת הדחת שלטון הימין "ויעמיד בראשות הממשלה, ראש מפלגה עם בקושי שבעה מנדטים", מה שלדבריו יהיה "סיכול ממוקד של הדמוקרטיה".

"אדוני הנשיא, אם מוסד הנשיאות חשוב לך משוך ידך מפוליטיקה. אתה כורת את הענף שעליו אתה יושב", סיכם יו"ר הציונות הדתית את דבריו.