15 יום נותרו עד לפקיעת המנדט של בנימין נתניהו להרכבת הממשלה. בזמן שהאחרון נתקל בחומה בצורה מול הציונות הדתית שמסרבת להצטרף לממשלה הנתמכת על קולות רע"מ מקדמת ש"ס הצעת חוק לבחירות ישירות לראשות הממשלה בלבד. הראשון להציע זאת הוא לא אחר מחיים רמון, שר המשפטים לשעבר. אראל סג"ל ודוד ורטהיים שוחחו היום (שני) בתוכניתם ב-103FM עם רמון, שהסביר מדוע זו הדרך היחידה להימנע מבחירות חמישיות, ואפילו שישיות.

"ארבע פעמים נכשלנו בהקמת ממשלה יציבה, נקודה. ארבע פעמים הלכנו לבחירות רק על נושא אחד - 'רק ביבי', 'רק לא ביבי"', אמר רמון. לדעתו, "אם מפלגת העבודה ומרצ מוכנות להצביע עבור נפתלי בנט לראשות הממשלה, כשהם לא מסכימים על מה השעה, המכנה המשותף היחיד זה 'רק לא ביבי' וזו פשיטת רגל אידיאולוגית. לכן, בואו נכריע בעניין הזה אחת ולתמיד, נגמור את הכאוס הזה, נבחר ראש ממשלה לשלוש שנים, תהיה יציבות למערכת". כמו כן, הוא ציין כי גוש מתנגדי ביבי טוען כי רוב העם לא מעוניין בנתניהו כראש הממשלה, ולכן קרא להם להעמיד זאת למבחן.

בהמשך טען רמון כי כל ממשלה שתקום, גם אם בראשות נתניהו וגם אם בראשות מי ממתחריו הפוליטיקאים - לא תוכל להאריך ימים. "בסופו של דבר איך שלא נסתכל נהיה בבחירות חמישיות. מי שמשלה את עצמו שתהיה ממשלה של 58 ועוד 4 מבחוץ חושב שהיא תחזיק מעמד? באמת אין לזה שום היתכנות, זה הזוי. גם מי שחושב שתהיה ממשלה של 59 ועוד 4 - הזוי. על סמך ניסיוני הפוליטי רב השנים באיך מתנהגים פוליטיקאים, הדברים האלה יהיו שונים כאשר אדם יקבל מנדט ישיר מהעם, זה משפיע על ההתנהגות של כולם. תאמינו לי, הייתי שם".

דוד ורטהיים תהה האם להערכתו של רמון גדעון סער ופוליטיקאים נוספים יפעלו בניגוד להבטחתם לבוחר, ויסכימו לשבת בממשלה תחת נתניהו, אם ייבחר בבחירות ישירות לראשות הממשלה. על כך השיב רמון: "עד כמה שאני מכיר את גדעון הוא דמוקרט, הוא לא מתנגד מוסרית לביבי. אף אחד לא יעז להעמיד עצמו מעל הדמוקרטיה הישירה, לא יגידו 'העם קבע ואני פוסל את העם', כי הפעם זו תהיה פסילה של העם".