הדרמה בוועדה המסדרת: חברי כנסת רבים הגיבו הערב (שני) ל"מהפך" שאירע במליאת הכנסת, כאשר הצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת נדחתה חרף סיכומה עם מפלגת ימינה ובעקבות התנגדותם של ארבעת חברי רע"מ. לפי גורמים במפלגת יש עתיד, תמיכת רע"מ בהצעת "גוש השינוי" נסגרה בפגישה בין יו"ר המפלגה, מנסור עבאס, ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, נראה במהלך ההצבעה כשהוא קורץ לעבר מי מחברי הכנסת הנוספים שישבו במליאה. הכיסא של סער באולם נמצא שורה אחת מאחורי ראש הממשלה.

גדעון סער קורץ במהלך הדיון על הרכב הוועדה המסדרת. צילום: ערוץ הכנסת

לפיד, ש"רקח" את המהלך, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מודה לשותפים. הנצחון בהצבעה על הוועדה המסדרת הוא עוד צעד קטן בדרך לממשלת אחדות ישראלית".

מאיר כהן, יו"ר סיעת יש עתיד, ומי שהגיש והציג את ההצעה להרכב הוועדה המסדרת מטעם "גוש השינוי", אמר: "אני שמח שהגענו לרגע הזה – הקמת ועדה מסדרת, שתבטיח פעילות שוטפת של הכנסת, בצורה המשקפת באופן מיטבי את יחסי הכוחות בכנסת כפי שקבע הבוחר".

מן הצד השני, היו מי שמצאו סיבה לתקוף את הליכוד על המגעים שלו עם מפלגת רע"מ. יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "מי שתלה את יהבו בתומכי טרור גם אכל את הדגים המסריחים, גם חטף מכות, וגם גורש מן העיר".

ח"כ איתמר בן גביר ממפלגת עוצמה יהודית, אמר: "אני מקווה שמעתה מי שציפה להסתמך על רע"מ ילמד את הלקח ויבין שאין אמונה בתומכי טרור, שהצביעו נגד במליאה. אני סמוך ובטוח שגם בליכוד מבינים היום שאין אמונה בשונאי ישראל".

שר הפנים, אריה דרעי, יו"ר מפלגת ש"ס, התייחס להצבעה בראיון לרדיו קול חי באומרו כי "אם תוקם ממשלת לפיד-בנט-ליברמן נשב באופוזיציה. אני קורא שוב לכל ראשי הסיעות לתמוך בהצעה שלי לצאת לבחירות בהצבעה ישירה רק על ראשות הממשלה".

יו"ר מפלגת מרצ, ניצן הורוביץ, הביע את קורת רוחו וכתב: "תבוסת הליכוד בהצבעה על הקמת הוועדה המסדרת היא צעד ראשון להחזרת ישראל לדרך הנכונה. כעת זה ברור: לנתניהו אין רוב בכנסת. עכשיו הרוב החדש צריך להקים במהירות ועדות זמניות, ובראשן כספים וחוץ וביטחון".

חבר מפלגת העבודה, ח"כ עומר בר לב, עקץ את ראש הממשלה, בכותבו כי "נתניהו ומיקי זוהר עוד לא למדו שאסור לצעוק 'יש' לפני הגול. גם אם משחדים חלק מהאנשים חלק מהזמן, אי אפשר לשחד את כל האנשים כל הזמן. הניצחון של גוש השינוי בהצבעה על הוועדה המסדרת הוא הביטוי של רצון העם מהבחירות האחרונות. כל הכבוד לרע״מ על התמיכה".

ח"כ אלי אביד מישראל ביתנו, כתב בקצרה בחשבון הטוויטר שלו: "ביקשתי, ואני עדיין מבקש מכם בכל לשון של בקשה - לא להתייאש".