יו"ר ימינה נפתלי בנט מסר היום (רביעי) הצהרה לתקשורת מחדר סיעת ימינה במשכן הכנסת, במהלכה אמר כי "מזה שנתיים וחצי שמדינת ישראל נמצאת בסחרור אינסופי של בחירות, כאילו אחזה במדינה מחלת השמדה עצמית. עוד בחירות ועוד בחירות זה לא רק פארסה יקרה ומיותרת, זו פגיעה ישירה בחיי אדם".

בנט: "או ממשלת אחדות או בחירות חמישיות". צילום: ערוץ הכנסת

"האמת פשוטה - נתניהו נכשל בהרכבת ממשלה ימנית. אני עשיתי יחד עם חבריי הכל כדי שזה יצליח, חברי ימינה היו מהראשונים שהתייצבו פומבית ואמרו- אנחנו נכנסים לממשלת ימין. לא דרשנו שררה, דרשנו ממשלה שאכפת לה מהאזרחים. הפכנו כל אבן בשיתוף עם ראשי מפלגות מגוש הימין שגילו אחריות ורצון טוב, אבל נתניהו טרק לנו את הדלת", המשיך בנט. 

עוד אמר כי "עכשיו מסתכלים קדימה - לדהור לבחירות חמישיות שיחריבו את המדינה או להקים ממשלת חירום רחבה, מאתגרת אומנם, אך כזו שתוציא את המדינה מהבוץ. זהו שתי אופציות - בחירות או ממשלת חירום אני מעדיף להוציא את העגלה מהבוץ במקום שתתחפר ותגרור את כולנו".

"אני רוצה לפנות פה לחבריי הטובים בימין ולומר להם: זה הזמן לעצור ולחשב מסלול מחדש. מי שיקח את ישראל, בציניות, לבחירות חמישיות, על בסיס אינטרסים אישיים, בניגוד מוחלט לצרכי העם והמדינה -העם לא יסלח לו", המשיך.

לדבריו, זה הזמן להקמת ממשלת אחדות, "כל מפלגות הימין מוזמנות פנימה. אל תתלוננו על המציאות, תייצרו מציאות. הדלת פתוחה בפני כל המפלגות לצורך ההקמה,יש רק קו אחד שמנחה אותנו: לא לבחירות חמישיות".

"אני מבטיח לכם, נעשה הכל כדי להקים ממשלה שאכפת לה מכם, שמתפקדת כמו שצריך. אני יודע ששכחנו קצת איך זה נראה. אבל אני מאמין שזה אפשרי. אעשה כל מאמץ ובע"ה נעשה ונצליח", סיכם בנט. 

מוקדם יותר היום נועד יו"ר ימינה, עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ויו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד, בבית הנשיא, כחלק מסבב ההמלצות הנוסף, שנערך בעקבות החזרת המנדט לנשיא על ידי ראש הממשלה ויו''ר מפלגת הליכוד, בנימין נתניהו.

ח"כ איילת שקד פרסמה היום בחשבון הפייסבוק שלה: "אני רוצה להבהיר, נפתלי הגיע למשא ומתן עם נתניהו בידיים נקיות, בלב פתוח ובנפש חפצה. הוא ישב בישיבות ליליות, פגש את כל מי שיכל, הפך כל אבן, כדי שתקום ממשלת ימין. אני יכולה להבין את הבלבול וגם את הכעס, אבל לא אתן יד להשמצות פרועות: בנט אמר מההתחלה שינסה להקים ממשלת ימין וכך עשה".