חבר הכנסת מטעם ימינה, מתן כהנא, הדף היום (שישי) את טענות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא כתב כי "רצינו ממשלת ימין, לנתניהו זה היה פחות דחוף. הוא בעיקר עסק בלגרור את ישראל לבחירות חמישיות". עוד הבהיר כי "מה שנדרש כעת זו ממשלת אחדות".

כזכור, נתניהו תקף בבוטות את יו"ר ימינה נפתלי בנט וחברתו למפלגה איילת שקד אתמול ושלשום, וטוען כבר מספר שבועות כי בנפתלי בנט טמונה "תאוות שלטון" שאינה מאפשרת לו להקים ממשלת ימין. כהנא עם זאת, שולל את הדברים מכל וכל בדבריו. "ראיתי את נפתלי בחודש האחרון עושה כל מאמץ כדי שזה יקרה", כתב חבר הכנסת. "בחלק מהמאמצים האלה הייתי שותף בעצמי".

בהמשך, הוא מבקר את נתניהו וכותב: "שנתיים שהפוליטיקה הישראלית עסוקה בלחפש ולהדגיש את המשסה, המפריד והמבדל. שנתיים של קרע חברתי הולך ומעמיק. שנתיים שאנחנו נגררים מבחירות לבחירות בלי תקציב, בלי דיוני קבינט בלי ממשלה מתפקדת. יש כאלה שכנראה המצב הזה לא מפריע להם ומוכנים להמשיך בסדרה אין סופית של בחירות. אנחנו החלטנו שזה מספיק. שמה שהיה הוא לא שיהיה".

כהנא מזים את הטענות לפי הממשלה תפעל לפי אידיאולוגיית שמאל: "הממשלה הזו לא תחתום על הסכמים מסוכנים כמו אוסלו, לא תשחרר אלפי מחבלים, לא תחבק רבי מרצחים כמו ערפאת, לא תמסור את חברון, לא תצביע בעד בגירוש יהודים מביתם, ולא תעשה הרבה מאוד דברים שעשה.... כן - בנימין נתניהו".

בסוף דבריו, חזר והבהיר כי "זה צו השעה וכולם מבינים זאת. עכשיו נדרשת ממשלה בה כולם עובדים כדי לרפא את הפצעים".