יו״ר ימינה נפתלי בנט כתב היום (שישי) בחשבון הפייסבוק שלו, בתום המפגשים שערך עם ראשי מפלגות "גוש השינוי": "אני חושב שמיותר לציין שאני מוכן ללכת רחוק ולשלם מחיר פוליטי אישי ב'בייס' שלי ובלבד שתקום ממשלה. אפשר להסכים שלא להסכים. אבל - יש עקרונות ליבה שאני לא מוכן לוותר עליהם וקווים אדומים שלא אעבור".

עוד הוסיף: "אלה לא ימים קלים. אני יודע מאין באתי ולאן אני הולך, ואני נחוש למצות את הנסיון הזה עד סופו, אבל זה לא פשוט כשאנשים שהלכת איתם כברת דרך, שגידלת אותם פוליטית, משתמשים נגדך במלים קשות שאני אפילו לא רוצה לחזור עליהן. אני קורא לחבריי בימין: אפשר לא להסכים, אבל סוג השיח המתלהם הזה, הזה הוא בדיוק הסיבה שהציבור לא נותן לנו רוב, פעם אחרי פעם. הציבור מאס בסגנון הזה, בהשתלחות האישית, בסימון בוגדים, בהאחזות בשלטון בכל מחיר". 

"אינני יודע אם אצליח, אבל אני יכול להבטיח לכם, שאני, בכל כוחי, אנסה לתקן. מדגיש שמדובר בניסיון. האווירה אמנם טובה, אבל הפערים לא פשוטים לגישור", כתב. 

במהלך היום ערך בנט פגישות בנוכחות יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, במסגרת המאמצים להרכבת ממשלה. צוותי המו"מ טענו כי השיחות התקיימו ברוח טובה. 

בני גנץ בכניסה לביתו של לפיד ברמת אביב (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ בכניסה לביתו של לפיד ברמת אביב (צילום: אבשלום ששוני)


גנץ התייחס למגעים להרכבת הממשלה בקרב "גוש השינוי", ולפגישתו עם בנט, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אני מתכוון לעשות כל שיידרש כדי לסייע לחיבור לקרות, בכדי שנוכל להקים כאן ממשלה ישרה, שתשרת את כל האזרחים". 

לפי גורם המעורה במגעים יש הבנה הדדית בין הצדדים שצריך לסיים את התהליך כמה שיותר מהר בתקווה לחתום על הסכמים ולהשביע ממשלה כבר בשבוע הבא וכי הושגו הבנות ראשינוית לגבי חלק מהתיקים.

בנט: "או ממשלת אחדות או בחירות חמישיות". צילום: ערוץ הכנסת

ליאור שליין, בן זוגה של מרב מיכאלי פרסם בחשבון הטוויטר שלו במהלך הפגישה עם בנט: "כרגע בדירה מתחתי: יו"ר סיעה עם 6 מנדטים מסביר ליו"ר סיעה עם 7 מנדטים למה הוא צריך להיות ראש הממשלה, והיא שרת החקלאות".

בתום הפגישה של בנט עם מיכאלי נמסר מסביבתה כי "היתה פגישה אופטימית וטובה". השניים לא דיברו בפגישה על תיקי שרים, אלא רק ב ״הקמת ממשלה של רצון טוב״.

בנט יוצא מפגישה עם לפיד וסער (צילום: אבשלום שושני)
בנט יוצא מפגישה עם לפיד וסער (צילום: אבשלום שושני)

כזכור, מוקדם יותר הבוקר פרסם יו"ר סיעת ימינה, ח"כ מתן כהנא פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא כתב כי "רצינו ממשלת ימין, לנתניהו זה היה פחות דחוף. הוא בעיקר עסק בלגרור את ישראל לבחירות חמישיות". עוד הבהיר כי "מה שנדרש כעת זו ממשלת אחדות".

הפרסום הגיע לאחר שנתניהו תקף בבוטות את יו"ר ימינה נפתלי בנט וחברתו למפלגה איילת שקד אתמול ושלשום, וטוען כבר מספר שבועות כי בנפתלי בנט טמונה "תאוות שלטון" שאינה מאפשרת לו להקים ממשלת ימין. כהנא עם זאת, שולל את הדברים מכל וכל בדבריו. "ראיתי את נפתלי בחודש האחרון עושה כל מאמץ כדי שזה יקרה", כתב חבר הכנסת. "בחלק מהמאמצים האלה הייתי שותף בעצמי".

סער יוצא מפגישה עם בנט ולפיד (צילום: אבשלום שושני)
סער יוצא מפגישה עם בנט ולפיד (צילום: אבשלום שושני)