גורמים בכירים בגוש השינוי מתחו היום (ראשון) ביקורת על יו"ר העבודה ח"כ מרב מיכאלי וטענו: "מיכאלי קרובה להפיל את הרכבת ממשלת האחדות". לדבריהם, היא דורשת עבור מפלגתה שני תיקים בכירים מתוך תיקי האוצר, המשפטים, הפנים והחינוך.

בנוסף, הגורמים ציינו כי מיכאלי מבקשת את ראשות ועדת הכספים. לדבריהם, הדרישה מגיעה על מנת לאזן את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כגורם מערער קואליציה. 

עוד הם הוסיפו כי "כל ראשי המפלגות עלו לרגל לבית משפחת לפיד חוץ מאחת. מיכאלי התבצרה בביתה בדרישת הרוצה את הרבנית יבוא אליה. ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט נאלץ, בעל כורחו, לפלס דרכו בפקקי שישי בצהרים לדירה בבניין במרכז תל אביב. שם נפגש עם ראשת המפלגה ובזמן הפגישה צייץ בן זוגה את הציוץ הארסי והחכם".

הגורמים המשיכו ואמרו כי "מרב מיכאלי הבהירה לבנט מהן דרישותיה, בדגש על הנושאים האידיאולוגיים ומיד בתום הפגישה תדרכו יועציה, אנחנו לא נצביע נגד הקמת ממשלת השינוי, בדמות איום מקופל ומרומז. לא נצביע נגד קרי, נתמוך או שמא נימנע?  בגוש השינוי הבינו מיד את חומרת האירוע והחלו לסמן את מיכאלי כפוטנציאל נזק משמעותי והרסני לקואליציה המתגבשת". 

נפתלי בנט בדרכו לפגישה עם נשיא המדינה בעניין הטלת המנדט (צילום: מרק ישראל סלם)
נפתלי בנט בדרכו לפגישה עם נשיא המדינה בעניין הטלת המנדט (צילום: מרק ישראל סלם)

אותם גורמים הוסיפו כי "היום צפויה פגישה בין צוותי המו"מ, לא מופרך להעריך שהערב נחזה או בהתקפלות מפוארת של גוש השינוי כלפי מיכאלי או לחלופין בדיווח על פיצוץ במגעים".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: "מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי מחויבת לממשלת השינוי ואנחנו נעשה הכל כדי שהיא תקום, ובתוכה, נעשה הכל כדי שהמדיניות שלה תשקף את ערכי מפלגת העבודה ואת מה שאזרחיות ואזרחי ישראל כל כך זקוקים לו".