יו"ר ימינה נפתלי בנט הודיע אמש על כוונתו להקים ממשלת אחדות ביחד עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. לאחר מכן קיימו צוותי המשא ומתן של המפלגות השונות בגוש השינוי פגישה שנמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה. חבר הכנסת אביר קארה (ימינה) הסביר הבוקר (שני)  לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM מה הם השיקולים שדחפו להחלטה של ימינה והבהיר כי אין בכוונתו לערוק מהמפלגה.

 "אני שחקן קבוצתי. אני עומד מאחורי הקבוצה שלי ומה שהיא תעשה, גם בניצחונות וגם בהפסדים, צריך להיות ביחד", אמר קארה. "אני עומד מאחורי נפתלי בנט. אני שחקן נשמה 100 אחוז, אעשה כל מה שצריך כדי שגם הקבוצה שלי תצליח וגם מדינת ישראל תצליח".

 לדבריו, הוא מאמין בדרך בה הולך יו"ר ימינה. "הצטרפתי לבנט כי אני מאמין בו, הוא היחיד שיכול להוציא את ישראל מהכאוס. ראינו אתמול נאום שאני כאזרח התרגשתי ממנו מאוד, שסופסוף מדברים על אחדות ישראל, על אהבת ישראל. כשאומרים ימין אידאולוגי ערכי מדברים על ערכים בימין כמו אהבת ישראל ועל אהבת חינם, דברים שקצת שכחנו פה. הקשבתי לנאום שלו ואמרתי לעצמי 'שכחנו מה זה נורמליות, מה זה מנהיגים שלוקחים על עצמם אחריות'".

עוד ציין, כי "אמרנו לאורך כל המשא ומתן ולאורך כל הבחירות ואפילו אתמול בבוקר כשנעשתה פנייה מהליכוד – אנחנו עצרנו לדקה כדי לבדוק מה גדעון סער רוצה. נפתלי בנט שלוש פעמים בתקופה האחרונה הסכים לוותר על המקום הזה ולתת לגדעון את הראשוניות כדי שתקום ממשלה".

במענה לשאלה האם בנט שקל את הצעת נתניהו לרוטציה משולשת אמר חבר הכנסת, כי "נפתלי אמר גם לפני שלושה שבועות שגם אם סער יהיה ראשון אנחנו לא צריכים תפקידים, ובלבד שתהיה פה ממשלה יציבה למדינת ישראל. אנחנו מבינים במהלך השבוע וחצי האחרונים שלא סמוטריץ' ולא נתניהו מתכוונים באמת להקים פה ממשלה אלא ללכת לבחירות נוספות ולקמפיינים של בחירות על האזרחים".

"אני מאמין שבנט הוא האיש שצריך להוביל את כל הדבר הזה", אמר קארה. "עוד מהטקס שבו מרים פרץ נאמה בשנת ה-70 למדינה, גם אז היו מסרים חזקים של אחדות ואני חושב שאלה הדברים שגרמו לי לתמוך בבנט וללכת איתו, הוא המנהיג היחיד שיכול לעשות את זה. אמרנו גם לפני וגם אחרי הבחירות שנעשה הכול כדי להוציא את ישראל מהכאוס המנהיגותי. יכול להיות שלא בכל ההבטחות אפשר לעמוד. אם אנחנו יודעים שעשינו הכול כדי לעמוד בהבטחות הבחירות שלנו, כדי להקים ממשלה במחנה הימני. אבל יחד עם זאת היו לנו עוד הבטחות, אנחנו רוצים לטפל בפשיעה בנגב, לדאוג לכלכלה".

על הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר חבר הכנסת כי "הוא אלוף העולם בהפרת התחייבויות". לדבריו, "בסוף אתה מסתכל על זה ורואה שעשינו הכל. ראיתי את זה גם מבפנים, גם מבחוץ וגם מאחורי הקלעים. לצערי, לא תיווכנו את זה מספיק לציבור. אם היינו מתווכים את זה לציבור לא היית שואל אותי את השאלה הזאת כי היית רואה שעשינו הכול כדי לעמוד בהבטחות הבחירות שלנו".

על חברת הכנסת איילת שקד אמר כי "ברור לחלוטין שהיא עם בנט, יש ברית חזקה בין שניהם. שניהם משפיעים מאוד אחד על השני, זה לא עובד רק בכיוון אחד. הם יודעים לעבוד יחד, הם עושים את זה הרבה שנים, הם הצמד החזק בפוליטיקה הישראלית ואני חושב שיצלחו את זה בקלות.

יש הסתה גדולה מאוד, ואני חושב שככל שנתקדם ונסמן מטרות ונתווך את הדברים לציבור – הרעש הזה ישקע. גם ככל שנביא הישגים הרעשים ישקעו.

עוד ציין קארה, כי הוא סבור שישנה הסתה "מצד הליכוד וגם בצלאל סמוטריץ' שותף לעניינים האלה", אך הוסיף: "אבל אני לא רוצה להאשים אותם ולהיות במקום הזה של האשמות. אני רוצה להגיד להם שיבואו ויצטרפו לממשלה שצריך שכל בן אדם בישראל יהיה לו ייצוג בה, לממשלה מאחדת וטובה. כולם צריכים לקחת חלק בממשלה הזאת, גם החרדים, גם סמוטריץ', גם נתניהו. צריך להוריד את הלהבות, לנהל פה מדינה, להעביר תקציב אחרי שלוש שנים. אני חושב שלסמוטריץ' חלק מאוד גדול בזה. אני איש קריאייטיב ואני יודע לתפוס דברים. אני רואה לפי הקריאייטיב שהיה לו בבחירות ומה שעושים עכשיו בתקשורת והידיים של אותם אנשים נמצאות באותם מקומות. ואני מקווה מאוד שיורידו את הלהבות ויבינו שישי לנו מדינה לנהל".