בחירות 2022: מפלגת הליכוד הודיעה הבוקר (שני) כי הפריימריז למפלגה יערכו ב-3.8.22, ועדת החוקה אישרה את התקנון שהוצע על ידי יו"ר התנועה וי"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, לפיו יעמדו לרשותו חמישה שיריונים במקומות: 14, 16, 28, 37, 43. לפי הערכות גורמים בליכוד במקום ה-14 ישוריין רון דרמר או גל הירש, במקום ה-16 ישוריין עמיחי שיקלי ובמקום ה-26 תשוריין עידית סילמן. טרם ברור מה יעלה בגורלו של אורבך עם המפלגה. מרכז הליכוד יתכנס ביום רביעי ב-16:30 בגני התערוכה, על מנת לאשר את תקנון הפריימריז.

כזכור, לצורך ריצתו בליכוד, חבר הכנסת שיקלי קיבל אתמול את הצעת הפשרה שהוצעה לו ויתפטר מן הכנסת. בנוסף, שיקלי ימשוך את הערעור שהגיש נגד ההכרזה עליו כח"כ פורש ובתמורה לא יינקטו נגדו סנקציות, כך שיוכל לרוץ בבחירות הקרובות במפלגה קיימת.

כמו כן, הוחלט כי חברי כנסת מכהנים יתמודדו במשבצת הארצית, ולח"כ שכיהן פחות מחצי שנה בכנסת פעילה תינתן אפשרות להתמודד במחוז. החלטה זו התקבלה כאשר לאחרונה העריכו במפלגה כי בין חמישה לעשרה חברים המכהנים בכנסת היוצאת נמצאים במצב גבולי ומקומם ברשימה הבאה אינו מובטח, והיה ניסיון לאפשר באופן חד פעמי לכל חברי כנסת המכהנים להתמודד במחוזות ולאו דווקא ברשימה הארצית.

בתוך כך, ח"כ עמיחי שיקלי צפוי להתפטר היום או מחר מהכנסת על מנת שיוכל לרוץ לבחירות הקרובות ברשימה קיימת.