זהבה גלאון, המועמדת לראשות מרצ, אומרת ל"מעריב" כי לאחר שתיבחר לתפקיד תעשה הכל כדי להביא לאיחוד עם מפלגת העבודה. זאת למרות התנגדות יו"ר העבודה מרב מיכאלי.

בן גביר משיב לביקורת: "מה כ"כ מסוכן בי? שאני בעד החיילים שלנו?"

זהבה גלאון: "לא אוכל להסתכל על עצמי במראה אם ביבי יעלה שוב"
 

"אני קוראת לכל חבריי וחברותיי השמאלנים לעשות את הדבר הנכון, להיות פעילים בבחירות ולהביא להצלת הדמוקרטיה", אמרה. "חלק מהצעדים הנכונים יהיה איחוד של מפלגות השמאל, עם שתי מנהיגות בראש. לא מתוך מצוקה, אלא מתוך גאווה במהלך הנכון שניאבק למען שלום וחברה שוויונית. זה ייצר סכום שגדול מסך חלקיו. לאחר שאבחר לראשות מרצ, אני מתחייבת לעשות הכל כדי להוציא את המהלך לפועל".
מיכאלי שבה ואמרה, מאז שנבחרה שוב ליו"ר המפלגה, כי היא מתנגדת לחיבור עם מרצ, וכי אם ראש הממשלה יאיר לפיד חושש לגורל מרצ הוא מוזמן לסייע לה.


בישיבת הסיעה אתמול היא התייחסה לסוגיה ואמרה: "מפלגת העבודה בונה את עצמה. יש לה כבוד רב לשותפות ושותפים, יש לה אמונה בכוחם, אבל מפלגת העבודה הולכת בדרך שלה, בונה את עצמה מחדש, ואין ספק שתצא מהבחירות האלה גדולה ומחוזקת בהרבה".
בתוך כך ממשיך לפיד בקמפיין "השפויים נגד הקיצונים". שלשום אמר בישיבת פתיחת קמפיין הבחירות של יש עתיד כי הוא מתכנן להקים "ממשלה רחבה ויציבה, בלי הקיצונים", אך נמנע מלהזכיר את יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. בתגובה צייץ בן גביר כי לפיד לא הזכיר אותו וכתב: "בטח פחד".


אתמול כבר הזכיר אותו לפיד בשמו. בנאום בוועידה השנתית לדמוקרטיה ליברלית, הכנס ה־4 של אידאה, הזהיר לפיד מפני "קיצונים שגוררים אותנו לכיוונים מסוכנים, כל אחד מסיבותיו. נתניהו בגלל המשפט, בן גביר בגלל שהוא היה ונשאר האיש שתלה בסלון תמונה של הרוצח ברוך גולדשטיין".


"הקמפיין שלהם אומר: נדרוס את בית המשפט, נדרוס את השמאלנים, את המרכז, את הימין הממלכתי, נרסק את הכנסת, נפטר את היועמ"שית, נעביר חוק צרפתי, תהיה פה לאומנות משיחית עם ראש ממשלה שעסוק רק בעצמו", הוסיף.

בן גביר הגיב: "אני שומע את הפסילה האוטומטית שלו, וזה אותו לפיד שלא פוסל את ווליד טאהא. אדם כמו טאהא, שתומך בפגיעה בחיילי צה"ל, זה בסדר, אבל בן גביר? זה פסול. זה מעיד על לפיד".

בינתיים גם בצד הימני של המערכת הפוליטית מתקשים להתגבר על הפערים ולהגיע להסכמות על ריצה משותפת. לעת עתה אין בשורות במו"מ בין מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' לבין עוצמה יהודית בראשות בן גביר. שלשום נפגשו הצוותים של שתי המפלגות לשיחת המו"מ הראשונה. זאת אחרי שיום קודם לכן, ביום שלישי, סמוטריץ' ובן גביר קיימו פגישה בארבע עיניים והודיעו שהיא התקיימה ברוח טובה.


גורמים המעורים במו"מ בין המפלגות טוענים כי ההצעה שהועברה מטעם סמוטריץ' גרמה לזעם בעוצמה יהודית ונתפסה שם כ"לא הגיונית, ואף מזלזלת". לדברי הגורמים, לבן גביר הוצעו מקומות 2 ו־6 מתוך התשעה הראשונים ברשימה המאוחדת. הגורמים טוענים כי אף שבן גביר דחה את ההצעה, הוא הנחה את צוותו להמשיך במשא ומתן כדי למצותו.


גם יו"ר ימינה איילת שקד לא התקדמה בשיחותיה עם ראשי דרך ארץ, יועז הנדל וצבי האוזר. הפער המרכזי בין הצדדים: שאלת שיתוף הפעולה עם הליכוד בראשות בנימין נתניהו. במקביל, גורמים בימין טוענים כי שמעו משקד על כוונתה להגיע להסכמות גם עם מפלגת הבית היהודי, שיצאה השבוע בקמפיין המיועד לחוגים המתונים שבציבור הדתי־לאומי.

מנגד, בבית היהודי מדגישים כי בכוונתם להתמודד בבחירות אך ורק עצמאית, ללא חיבורים ואיחודים. בשיחה עם "מעריב" אמר יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל ויו"ר רשימת הבית היהודי לכנסת ה־25: "מאות אלפי קולות דתיים לאומיים יודעים שהבית היחידי שלהם נמצא בבית היהודי. אנחנו הפתרון להחזרת קולות הימין הרך ממחנה השמאל אל המחנה הלאומי. מנהיגי המפלגות החרדיות החדשות - סמוטריץ', מעוז ובן גביר - לא מייצגים את הציונות הדתית, אלא רק את עצמם ואת השטייטל. אנחנו נהיה הפתעת הבחירות. רק הצבעה לבית היהודי תבטיח הקמת ממשלת ימין".

במקביל, מפלגת הבית היהודי סופגת מתקפה חריפה בתקשורת המגזרית. העיתון "בשבע", המזוהה עם מפלגת הציונות הדתית, האשים את הבית היהודי בסכנת שריפת קולות הימין.