101 ימים נותרו עד לבחירות לכנסת ה־25, וגם הסקר הנוכחי שערך מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר, עבור "מעריב סופהשבוע", לא פותר את הפלונטר הפוליטי ולא נותן תשובה לשאלה מי יקבל מהנשיא יצחק הרצוג את המנדט להרכבת הממשלה.

על פי הסקר, גוש מפלגות נתניהו יורד ל־59 מנדטים, לעומת 61 בסקר הקודם. מרצ שוב עוברת את אחוז החסימה, ואילו ימינה בראשות איילת שקד לא מצליחה להתרומם מעל הקו האדום, הולכת ונחלשת, וגם ההצטרפות של יועז הנדל לא מושיעה אותה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

וזאת תמונת המנדטים המצטיירת מהסקר: הליכוד בראשות בנימין נתניהו זוכה ב־35 מנדטים, מנדט פחות לעומת הסקר הקודם. יש עתיד בראשות יאיר לפיד יציבה עם 24 מנדטים. כחול לבן-תקווה חדשה בראשות בני גנץ וגדעון סער נמצאת בנסיגה ומקבלת בסקר הנוכחי 12 מנדטים, לעומת 13 בסקר הקודם (בכנסת הנוכחית יש לשתי הסיעות יחד 14 מנדטים).


ראשי הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, מתכתשים ביניהם ומנהלים מו"מ לקראת הופעה משותפת בבחירות הקרובות, ובינתיים הרשימה נותרת עם נתון דו־ספרתי יציב - 10 מנדטים.

בגזרת המפלגות החרדיות, ש"ס נותרת עם 8 מנדטים, אך יהדות התורה יורדת במנדט ל־6. 6 מנדטים יש גם לרשימה המשותפת ולישראל ביתנו.

בגוש השמאל הזירה רותחת. העבודה בראשות מרב מיכאלי, שמתנגדת לחיבור עם האחות הקטנה מרצ, מאבדת מנדט, יורדת ל־5 ותורמת בכך למרצ, שכאמור צולחת את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים. מספר מנדטים זהה מקבלת רע"ם. מתחת לאחוז החסימה נמצאות שתי מפלגות הפונות לציבור הדתי־לאומי – ימינה והבית היהודי.

שקד, שירשה את המפלגה מנפתלי בנט ומחפשת את דרכה, רושמת נתון מאכזב של 1.9% בלבד, לעומת 2.6% בסקר קודם. מפלגת הבית היהודי מקבלת 0.9%. חבירה של הנדל לשקד משפרת אך במעט את מצבה, מעלה את ימינה ל־2.6% ומורידה את הבית היהודי הרחק מאחור ל־0.6%.


מבחינה גושית, חזרתה של מרצ למפת המנדטים מורידה את גוש נתניהו ל־59 מנדטים. עם זאת, הצהרותיו של גנץ כי הוא חותר להקים לאחר הבחירות ממשלת אחדות רחבה בראשותו, משנה למעשה את הגדרת הגושים הקלאסית. כעת, מול גוש נתניהו־חרדים ניצב גוש יש עתיד-העבודה ומרצ כשבתווך כחול לבן-תקווה חדשה וישראל ביתנו.



בסקר נבדקה גם מידת התמיכה בחזרת נתניהו לתפקיד ראש הממשלה. כאן הציבור נחלק בעמדותיו: 44% תומכים בחזרת נתניהו, לעומת 43% המתנגדים.

בשאלה מי מתאים יותר לתפקיד ראש הממשלה, גנץ או לפיד, שר הביטחון מוביל בהפרש קטן - 28% לעומת 26% לראש הממשלה.
בסקר השתתפו 709 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, 610 יהודים ו־99 ערבים (פנייה להשתתפות בסקר נשלחה ל־4,398 חברים בפאנל). איסוף הנתונים נעשה באמצעות הפאנל האינטרנטי של Panel4All.

הסקר נערך ב־20־21 ביולי 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.