כשראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה נשאל בוועדת החקירה לאסון בהר מירון מה לדעתו גרם לטרגדיה שהובילה למותם של 45 מן המתפללים במקום, השיב כי אינו יודע, והוסיף: "אם היו אומרים לי שעומד לקרות אסון נורא - הייתי מטפל". סביב עדותו של נתניהו שוחחו הערב (ראשון) בן כספית ופרופ' אריה אלדד עם היועץ האסטרטגי ליאור חורב, שהביא את פרשנותו לנושא בתוכניתם ב-103FM.

השופטת: "איך ההר נפתח בניגוד לתקנות הקורונה?" נתניהו: "תשאלו את היועמ"שים"
לאחר שמיעת העדויות: הבכירים ממתינים למכתבי אזהרה מוועדת מירון

בפתח השיחה, ביקש חורב להזכיר מספר ועדות חקירה אשר הובילו לשינוי מהותי במדינה על מנת להדגיש את נקודתו: "הוועדה לחקר אסון הכרמל שינתה לחלוטין את מבנה פיקוד האש, הפכה אותו לרשות שלטונית, אפילו הוועדה לחקר אירועי מלחמת הלבנון השנייה הצילה את מערך המילואים בישראל. לכן, אני חושב שהאמירה שוועדות חקירה ממלכתיות לא משנות מהיסוד לא נכונה עובדתית".

"התבלבלנו במושג אחריות", טען חורב, והסביר: "האחריות איננה אשמה. לקיחת אחריות אומרת שאנחנו מתחקרים, שאין דבר שנשאר בלי כתובת, תפיסה ניהולית שהיא מחוץ למרחב הפלילי. ההתפרקות הזו מאחריות מטרידה אותי. ודאי שהוא אחראי, זה עניין מעמדי ערכי ולא שאלה של אחריות פלילית אלא אחריות מתוקף היותך עומד בראש הפירמידה".

לדבריו, הנזק שעשויה לחולל לנתניהו ועדת החקירה לאסון הר מירון, עשוי להיות הרבה יותר גדול ומשמעותי לעומת משפטו שמתנהל גם הוא בימים אלו: "זה עניין של אופיו של בן אדם, האם עשה או לא מעשה מנהיגותי? האם הוא ניסה להסיר מעצמו אחריות ולהעבירה לאחר? נקודת המבחן גם תהיה יותר קצרה. מכתבי האזהרה יצאו במהלך הקיץ ואם ראש הממשלה יהיו מאלו שנמנים ברשימה זה יזיק לו בהחלט כי זה עניין של שיפוט אופי וערכי", אמר.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm