לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: ענת ניר.

ענת ניר, בת 42 מתל אביב, מתמודדת בפריימריז של מרצ

מי אני?

"אני יזמת תרבות, מפיקה, פעילה חברתית, פמיניסטית ולהט"בית, חוקרת כלכלה ומגדר, חברת הנהלת מרצ ומספר 11 ברשימה הנוכחית לכנסת. מכהנת כיו״ר פמיננסי – מכללה כלכלית לנשים וכחברת דירקטוריון ארגון חוש״ן (חינוך ושינוי) לקידום סובלנות כלפי קהילת הלהט״ב. בעבר כיהנתי כחברת ועד מנהל באגודה למען הלהט״ב. הייתי ממובילות מחאת הנשים ב-2018 ובעקבותיה הקמתי, עם שותפות נוספות, את ״אני אישה״ – ארגון תשתית פמיניסטי, ואת 'בית הספר לפוליטיקה' – המכשיר נשים לתפקידים ציבוריים ופוליטיים".

למה לבחור בי? 

"אני אחת שעושה. אני מאמינה שהמשימה של הדור שלנו היא לקחת אחריות על המנהיגות העתידית של המדינה, כזו הנשענת על עקרונות של טוב משותף, ומושתתת על תקווה ופוליטיקה חיובית. מרצ לתפיסתי צריכה להיות מפלגה שמרחיבה שורות ופועלת למען אוכלוסיות מגוונות בחברה, ובדיוק לשם אני חותרת, בהתמדה, בעשייה ובאמונה שזה אפשרי".

משהו שלא ידעתם עלי

"אני צופה אדוקה של הריאליטי 'הישרדות' ובעיקר חובבת את הפורמט בארצות הברית ובאוסטרליה. צפיתי בעשרות עונות עד כה והיד נטויה".