שלושה חודשים לבחירות לכנסת ה-25 וברקע הכרזתם של יועז הנדל ואיילת שקד על ריצה משותפת בבחירות במסגרת מפלגת "הרוח הציונית", התייחסו שדרני 103FM בן כספית וינון מגל בתוכניתם לאפשרות של "יש עתיד" להקמת ממשלה וישיבה עם "הרשימה המשותפת".

בכיר ב"יש עתיד": "אפשר להתווכח עם הליכוד, אבל הביביזם לא לגיטימי"
לפיד: "צריך להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה, בלי הקיצונים"

מגל: "הפכת את רמי בן יהודה לדמות בעלת השפעה שקובעת פה כל מיני דברים, עכשיו אתה משמיע לנו אותו כאילו זה רלוונטי למישהו מהמאזינים שלו. כמה אפשר לעסוק בדבר הזה? את מי זה מעניין? עם מי רמי בן יהודה דיבר? לא נמאס לך להתפלש? לא נמאס? בוא נתקדם. לא מעניין אותך אם הם יקימו ממשלה עם המשותפת או לא. לא נתעסק איך הם יקימו ממשלה, אין להם שום יכולת להקים בלי הערבים ממשלה, אתם עומדים על 49 מנדטים מול 61. הובסתם. אין לכם שום יכולת להקים שום קואליציה בלי הערבים כולל בל"ד. אין יכולת. ואני אגיד את זה כל הזמן כדי שאנשים ידעו, שלא טשטשו כמו שלפיד מנסה עכשיו עם כל חברי הכנסת שלו. אנחנו נדבר על זה - אין לכם שום ממשלה, שום ממשלה בלי הקולות של המשותפת. זו האמת, בציבור היהודי הובסתם. רוב הציבור היהודי, רוב גדול שלו, רוצה את הממשלה של נתניהו, זו האמת. לכן, אפשר לעבור לנושא הבא".

כספית: "לא הובסנו. מי שהובס ארבע פעמים זה אתם. דרך אגב היום אתם בעד בג"ץ, הוא ביטל אתמול את פינוי מצפה כרמים. הרשימה המשותפת לא יושבת ולא תשב לעולם בקואליציה, את המשותפת נתניהו לא יצליח להכשיר. מצד שני היא כן תעשה שיתופי פעולה ואני מזכיר למאזינים שלנו שמי שהמציא את שיתופי הפעולה עם המשותפת זה נתניהו. הוא התנגד עם המשותפת להפקעת שטחים בירושלים, הוא מינה מבקר מדינה שכמה הוא אפס ראינו אתמול ופיזר את הכנסת עם המשותפת, התחבק והתנשק איתה בחוק המשפחות ובמיליון ואחת הזדמנויות. איזו ממשלה תקום? תלוי בכמה אנשים התפכחו מהכת שהם נמצאים בה אחרי שהוא לא יביא 61. הסברתי לך איזו ממשלה יכולה לקום בפעם הקודמת, וחטפת".

מגל: "יש הבדל".

כספית: "להסביר לך עכשיו?"

מגל: "כן בבקשה".

כספית: "הכי רלוונטי שתקום ממשלה שגנץ יהיה ראשון ברוטציה וביבי שני. אני לא תומך אבל זה הגיוני, זה אומר שנתניהו יבוא רק בעוד שנתיים. זה אומר שתיק המשפטים נשאר בידיים שלנו. אני לא יודע אם גנץ יעשה את זה אבל זו הממשלה הכי הגיונית. השנייה בסדר ההיגיון זו ממשלה שראשון יהיה גנץ והשני לפיד. על החרדים? אשמח לראות מה הם יעשו אם הם יצטרכו לבחור בין בחירות שישיות ללשבת תחת גנץ. אם הם יצאו הולכים לבחירות, לדעתי שנתיים אחרי זה נהיה אחרי עסקת טיעון והליכוד יוכל להיכנס".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm