ניצני ביקורת ראשונים בציונות הדתית על ההסכם עם בן גביר: חברת הכנסת מיכל וולדיגר הזהירה היום (שלישי) בציוץ שפרסמה בטוויטר, כי "האחדות עם בן גביר חשובה לנו אך יש לתת ייצוג הולם לכל גווני המגזר. אסור שהציונות הדתית המרכזית, הקלאסית, תדחק לסוף הרשימה".

בתוך כך, יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, התראיין בערוץ 14 ומתח ביקורת על חבר הכנסת סמוטריץ'. בפתח דבריו, אמר חבר הכנסת מעוז: "נגזר עלינו לנהל מו"מ דרך התקשורת. לצערי אתמול בצלאל נכשל במשא ומתן כשבחר לנהל זאת בתקשורת ולעשות זאת דרך ערוץ שמאל. אם נגזר עליי לנהל משא ומתן דרך תקשורת אעשה זאת רק כאן בערוץ 14. למפלגת נעם יש אחריות כלפי מדינת ישראל, כלפי עם ישראל. המסר שלנו, של הזהות היהודית, הוא קול ייחודי. יש לנו אחריות כלפי ילדי ישראל".

סקר מעריב: נתניהו שובר את מחסום ה-61 ויכול להרכיב ממשלה | התוצאות הדרמטיות

יסכימו לאיחוד? בן גביר חושף: זו המחלוקת היחידה שנותרה עם סמוטריץ'

בצלאל סמוטריץ, איתמר בן גביר ואבי מעוז חותמים על איחוד (צילום: ללא)
בצלאל סמוטריץ, איתמר בן גביר ואבי מעוז חותמים על איחוד (צילום: ללא)

לאחר מכן, הביע חשש כי מפלגת נעם תישאר מחוץ לאיחוד בין המפלגות, ואמר: "אם בציונות הדתית רוצים אותנו, מעולה. ואם לא, נעם תתמודד בבחירות הקרובות, יש עוד חיבורים אפשריים על הפרק. אנחנו מבקשים שיהיו לנו שני נציגים בעשירייה הראשונה של הרשימה, שישמיעו בעוז את המסר של הזהות היהודית".

"האחריות שיש לי כלפי הזהות היהודית של המדינה היא עצומה. אני לא חושש מאיש, אני דואג לעם ישראל, לילדי ישראל. מי יגן על הילדים שלנו? "מי שמתעסק בכל העניינים הקשורים לזהות יהודית במערכת החינוך, במערכת המשפט, ובמערכת הבריאות, זה אנחנו. מי שהקים שדולה לחיזוק הזהות היהודית זה אני. אנחנו חייבים להמשיך. אין לנו את הפריבילגיה ללכת הביתה. רק אם נעם תהיה ברשימה, רק אם הזהות היהודית תהיה חלק מהרשימה, הימין יצליח להשיג 61. בלעדינו, זה לא יקרה", סיכם.