לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: דן אילוז.

דן אילוז, מתמודדת לרשימת הליכוד בכנסת

מי אני?

"בגיל 23, לאחר לימודיי במשפטים באחת האוניברסיטאות הטובות בעולם, עזבתי את כל מה שהכרתי ועליתי לארץ.  עזבתי משפחה, חברים וקריירה מובטחת. בזמן שהחברים שלי לבשו חליפות והצטרפו למשרדי עורכי הדין הגדולים בניו יורק, אני עליתי על מדי זית והתגייסתי לצה"ל. את כל הדברים האלו עשיתי מתוך ציונות, ומתוך רצון לקחת חלק בבניית מדינת ישראל, שהיא פלא היסטורי בעיניי".

"מאז שעליתי לארץ המשכתי להקדיש את חיי לקידומה של מדינת ישראל. בהתחלה עבדתי במשרד החוץ, שם ניהלתי משאים ומתנים עם מדינות זרות על הסכמים בינלאומיים. לאחר מכן הייתי יועץ חקיקה של סיעת הליכוד תחת ח"כ יריב לוין, ובסופו של דבר נבחרתי למועצת העיר בירושלים. במועצת העיר קידמתי מדיניות לאומית הרואה חשיבות בריבונות ישראל על ירושלים המאוחדת, כלכלה חופשית עוצמתית עם הפחתה של בירוקרטיה ומיסים, מלחמה נגד הגבלות על נבחרי ציבור על יד היועמ"ש, וחיבור חזק למסורת ישראל".

למה לבחור בי?

"אלו הם הערכים שאני רוצה לקדם בכנסת ברמה הלאומית, עם מדיניות חוץ חזקה, תמיכה בהתיישבות ביו"ש, רפורמה במערכת המשפט, כלכלה חופשית חזקה, ומדינת יהודית. הוכחתי כבר שאני יכול לעשות זאת, ואני מביא איתי ניסיון עשיר, מבט בינלאומי רחב, כישורים רבים, וערכים עמוקים". 

פרט אחד שלא ידעתם עליי

"כיהנתי כיושב ראש ועדת הביקורת במועצת העיר, התפקיד הבכיר ביותר לחבר אופוזיציה, ודחפתי את ועדת הביקורת לעסוק בבנייה הבלתי חוקית הערבית בירושלים ובצמצום הבירוקרטיה".