חיבור נוסף במערכת הפוליטית: כשבועיים נותרו עד המועד האחרון בו ניתן לרשום מפלגה חדשה להתמודדות בבחירות לכנסת ה-25, וכחודש לפני מועד הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית. הבוקר (ראשון) אישר הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט כי הוא חובר לרשימה המשותפת של בני גנץ וגדעון סער, זאת לאחר שבחודשים האחרונים דווח לא פעם כי הוא שוקל להיכנס למערכת הפוליטית. שם נוסף שמצטרף אליהם הוא השר לשעבר מתן כהנא, שימוקם ככל הנראה במקום התשיעי ברשימה.

חמק לו מהידיים? התגובה המפתיעה של לפיד להצטרפותו של איזנקוט לגנץ וסער
איזנקוט יצטרף לפוליטיקה? "כשהמדינה תלך לבחירות יהיה אפשר לדבר על זה שוב"
גנץ בראש, המקום השלישי שמור לאיזנקוט: ההסכם של כחול לבן ותקווה חדשה

הרשימה החדשה, שכוללת את איזנקוט, כחול לבן ותקווה חדשה, זכתה לשם "המחנה הממלכתי", כאשר בראשה יעמוד גנץ. במקום השני יוצב סער ואחריו - ואיזנקוט. בהודעת המפלגות נמסר: "האיחוד יהווה בסיס להקמת ממשלה ממלכתית, רחבה ויציבה שתביא לסיום המשבר הפוליטי המתמשך, לאיחוי הקרע בין חלקי החברה הישראלית ולקידום האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל בביטחון, בכלכלה, בביטחון הפנים ובחינוך".

גדי איזנקוט מתייחס למצב הפוליטי, צילום ארכיון: אבשלום ששוני

כאמור, במסגרת ההסכם שנחתם אמש בין השלושה, הוחלט כי מיד לאחר הבחירות יתחיל "המחנה הממלכתי" בהסדרת מוסדותיו, ויקיים בחירות פנימיות דמוקרטיות לקראת הבחירות לכנסת ה-26. 

סוגיית הצטרפותו האפשרית למערכת הפוליטית עלתה לא פעם, והועלתה בין היתר בראיון שהעניק לבן כספית בתחילת השנה. הוא נשאל במהלך הריאיון למי יש את הסיכוי הטוב ביותר לשכנע אותו להצטרף לפוליטיקה, והשיב: "למי שחושב שישראל צריכה להיות מדינה יהודית, דמוקרטית, מתקדמת, סובלנית. מדינה מציאותית, חזקה, שרוצה להשתלב באזור ולשפר את החברה הישראלית. כל המפלגות הציוניות המרכזיות נמצאות שם".

בשל ההחלטה להצטרף למערכת הפוליטית, איזנקוט הודיע למכון למחקרי ביטחון לאומי על סיום תפקידו. הפרופ' מנואל טרכטנברג הודה לאיזנקוט על תרומתו המשמעותית למכון למחקרי ביטחון לאומי. איזנקוט ציין כי תקופת שהותו במכון היתה מבחינתו חוויה מעשירה ומלמדת, לצד חוקרים בעלי ניסיון ומשקל רב, והוא מודה לראש המכון וצוות החוקרים על התקופה המשותפת.

בני גנץ, גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ, גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)

גנץ צייץ: "גדי, ברוך הבא!", וסער הוסיף בציוץ משלו: "את גדי אייזנקוט הכרתי לראשונה - כמזכיר ממשלה בממשלתו ה-1 של אריאל שרון - כשהוא שרת כמזכיר צבאי לראש הממשלה, בתקופת האינתיפאדה ה-2. גדי הוא אדם ערכי, רציני, ישר, ממלכתי וציוני בכל רמ״ח אבריו, מחויב לבטחון ישראל ולחברה הישראלית. תוספת כוח איכותית למערכת הפוליטית ולמחנה הממלכתי".