הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל') גדי איזנקוט, הודיע הבוקר (ראשון) כי החליט להצטרף לרשימה המשותפת של שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער לקראת במערכת הבחירות הקרובה, זאת תחת רשימת המחנה הממלכתי. השר לביטחון פנים לשעבר, חבר הכנסת אמיר אוחנה, שוחח עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ברדיו 103FM, והגיב לנושא: "אנחנו סבורים שהרשימה הזו' לא רק שלא מהווה איום, אלא שהיא לא תעמוד בציפיות של מייסדיה".

חמק לו מהידיים? התגובה המפתיעה של לפיד להצטרפותו של איזנקוט לגנץ וסער
גנץ בראש, המקום השלישי שמור לאיזנקוט: ההסכם של כחול לבן ותקווה חדשה

ח"כ אוחנה התייחס להצטרפות איזנקוט וכהנא לבני גנץ וגדעון סער: "אני יכול להגיד לך שזה באמת מחזה מאוד נדיר ואירוע יוצא דופן שרמטכ"ל מצטרף למערכות הבחירות, לא ראינו את זה קודם, זה אכן שובר שוויון, אני אומר את זה בציניות כמובן. אנחנו סבורים שהרשימה הזאת, לא רק שלא מהווה איום, לא תעמוד בציפיות של מייסדיה. אין אנשי ימין במפלגה הזאת בכלל".

"אתה לא חושב שיש המצאה כזאת שנקראת איש ימין שלא תומך בנתניהו?", שאלו מגישי התכנית. "זה יכול להיות", ענה חבר הכנסת, "אבל לא יכול להיות איש ימין שממליך לשרים בממשלה את תמר זנדברג, ניצן הורוביץ, יאיר גולן ומנסור עבאס - ועכשיו גם איימן עודה, זה לא יכול להיות איש ימין. הם יכולים מבוקר עד לילה להגיד 'אנחנו יותר ימין מהימין', אין אנשי ימין במפלגה הזאת".

הוא הוסיף כי "נתניהו מעולם לא הקים ממשלה עם ציפי לבני או עם אלה, כשהייתה אפשרות להקים ממשלת ימין. כשיש הזדמנות להקים ממשלת ימין, נתניהו תמיד באופן מסורתי הקים ממשלת ימין".

לגבי המינוי של מני מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים, אמר: "מינוי מושחת של ממשלה מושחתת. ממשלת המעבר הזאת מרשה לעצמה והיועצת המשפטית מרשה לה, מה שלא הרשו לממשלות קודמות, למנות לשמונה שנים יושב ראש לוועדה המייעצת בנושא מינוי בכירים. הוא אמור לבדוק את טוהר המידות של המועמדים - ואת מי הם ממנים? את השופט הכי חסר אמינות וחסר יושרה שכיהן אי פעם בבית המשפט העליון".

אוחנה המשיך: "שופט ששיקר בהחלטה שיפוטית לגבי. כשהייתי שר המשפטים, שמתי לב שהיו הרבה עתירות נגדי ופתאום כולן מגיעות באורח פלא ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז, והרי העימות שלי עם הייעוץ המשפטי ידוע ומוכר - והוא מקבל את כל העתירות. יותר מזה, הוא נותן צעדים שהוא לא התבקש לתת, אז הבנתי שהוא עוין אותי. אתה יודע מתי הבנתי את זה טוב יותר? כשהוא עמד על במה בכנס חיפה למשפט ציבורי, ובריאיון עיתונאי אמר 'זה אכן בעייתי שיש שר לעומתי למערכת, זה מצב שהוא מציק ומטריד'".

"גדעון סער אמר בסוף השבוע שהוא יודע שאם לביבי לא יהיו 61, יהיו מהלכים של ממש בליכוד ואצל החרדים, מה הוא יודע שאנחנו לא יודעים?", אוחנה נשאל. הוא ענה כי "גדעון סער יכול להמשיך לחתור ולחלום, כפי שהוא עשה גם כשהוא היה בליכוד, חתר תחת ראש הממשלה וחלם להיות בתפקידו. הרי אחרי שיצאנו לאופוזיציה, אמרו לנו 'זהו נגמר, אתם תראו שתוך חודש-חודשיים האופוזיציה מתפרקת, הליכוד מתפרק', אפילו העבירו חוק מיוחד כדי לפרק את הליכוד, שלא צריך שליש סיעה, מספיק ארבעה חברי כנסת, ולא באו ארבעה, ולא שלושה, ולא שניים ולא אחד, למה? כי אנחנו נשארים חזקים ואיתנים".

"לדעתי יהיו לנו 64-63 מנדטים", הוא הוסיף. "אנחנו חיים בשטח, אנחנו שומעים את האנשים. האנשים רוצים לצאת להצביע בהמוניהם". עוד אמר כי הוא מרוצה מאוד מהרשימה, וציין: "אני היחיד מהחמישייה הראשונה שלא זכה להיות בדילים".