שמחה רוטמן, חבר כנסת מ'הציונות הדתית', התראיין הבוקר (שני) אצל גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM והתייחס לפלונטר מול איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, והקושי להגיע להסכם לריצה משותפת עם בצלאל סמוטריץ': "לצערי כרגע זה לא נראה שיש רצון בצד השני, אז כך שזה לא ממש תלוי רק במה שאנחנו רוצים". עוד ציין רוטמן ש"בן גביר היה חלק בלתי נפרד מהסיעה שלנו. אנחנו פעלנו כסיעה מאוחדת ומשותפת, הציבור ראה את זה, הוא אהב את זה, הוא מבקש מאיתנו את האחדות הזאת ולכן אנחנו עושים הכול כדי שהריצה המשותפת הזאת תהיה".

פורסמה רשימת המתמודדים לפריימריז בציונות הדתית, סמוטריץ' יישאר היו"ר
"אסור שנידחק לסוף הרשימה": ביקורת במפלגה של סמוטריץ' לאחר ההסכם עם בן גביר

בנוסף, רוטמן סיפר על הפריימריז הקרבים ב'ציונות הדתית': "אנחנו מתמודדים בפריימריז, זה האירוע בעיקר. הם יתקיימו בעוד שבוע ויום, פתיחת שורות בהחלט מרשימה, קצת יותר מ־24 אלף מתפקדים והחגיגה הדמוקרטית בעיצומה".

לשאלה, לאיזה מקום הוא חותר, ענה רוטמן שהוא משתדל לקבל את החלטת הבוחר: "יש פה מבחינתי התמודדות על כך שהציבור יביע את אמונו בנו, בחברי הכנסת, בעיקר אגב בחברי הכנסת המכהנים שכנבחרת עבדו. לצערנו, לא הייתה פה ממשלה מתפקדת, ממשלת ימין כמו שרצינו עם ארבע שנים של פעילות, עם תפקידים, עם משרדים שאפשר לבוא ולהעריך את הפעילות של כל אחד מחברי הכנסת המכהנים, אבל כנבחרת בוודאי עבדנו".

חבר הכנסת נשאל גם על המצב של מפלגתו בסקרים, כך אמש פורסם כי אם מפלגת 'הציונות הדתית' תרוץ לבד, סמוטריץ' יישאר עם חמישה מנדטים, בן גביר עם שמונה, אבל אז נתניהו יישלם עם שלושה מנדטים בתוך הליכוד. האם הם בכל זאת ירוצו ביחד או לבד כדי להציל את הגוש, על כך ענה שההחלטה לא נתונה בידיו: "ההחלטות האלה מתקבלות על ידי בצלאל סמוטריץ' ועל ידי איתמר בן גביר. אני אינני עוסק בכך ויש לנו עוד המון זמן עד הבחירות ועד מועד סגירת הרשימות. האיחוד בין איזנקוט, גנץ, סער ומתן כהנא זו בעיניי תופעה שצריכה להטריד אותנו הרבה יותר, כי אלה מותם של הערכים בדמוקרטיה".