בחירות 2022: במערכת הפוליטית הגיבו היום (שני) להכרזתו של יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, על ריצה בנפרד מרשימת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ', לאחר שאמר: "במשך חודשיים חיכיתי למו"מ אבל לא היה, בצלאל לא היה רציני. כל הגורמים יודעים שעשיתי הכל, ויתרתי עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם בשביל ריצה מאוחרת ולצערי זה לא קרה".

בן גביר: "אחרי שניסיתי בכל דרך להגיע לאחדות - מכריז על ריצה עצמאית"

בכיר בציונות הדתית בביקורת על בן גביר: "לא נראה שיש רצון מצידו לריצה משותפת"

ח"כ מיכל וולדיגר מסרה: "השמאל הקיצוני מחייך והימין הלאומי כואב. מי שרוצה ממשלת ימין עושה צעדים מקרבים ולא מרחיקים, בן גביר הערב נתן מתנה לשמאל".

מפלגת הבית היהודי-המפד"ל מסרה: "מפלגת בן גביר וסמוטריץ היא אלופת הארץ בפיצול ובהתחזות. בן גביר, המחופש היום לשה תמים, הוא איום אמיתי על המחנה הלאומי ויוביל את מדינת ישראל לפילוג ופיצול. המחנה הדתי לאומי רוצה מפלגה דתית לאומית שפויה ונורמלית כמו הבית היהודי-מפד"ל. בן גביר מוביל את מדינת ישראל לאבדון".

ראש ארגון רבני ברקאי, הרב דוד פיין, שמתמודד בפריימריז הציונות הדתית לכנסת: "'מצר מאוד על החלטתו הפזיזה והמסוכנת של איתמר בן גביר. שוב השמאל מוכיח שהוא יודע לצופף שורות ולמקסם עד תום את כוחו האלקטורלי הדל, ושוב זו מפלגת ימין שמקריבה את המחנה הלאומי על מזבח היוהרה והגאווה. לצערנו לא למדנו כלום, כל דור ו'הצומת' שלו, כל דור ו'התחייה' שלו. עם זאת, הציונות הדתית ידעה לאורך השנים רגעי שבר ופילוג, אך תמיד ידעה לצאת מחוזקת, וכך אי"ה יהיה גם הפעם; ההיסטוריה שלעולם סופה של אמת לנצח".

זהבה גלאון, איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90,דוברות הציונות הדתית )
זהבה גלאון, איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90,דוברות הציונות הדתית )

גם במפלגות המרכז-שמאל הגיבו לריצה, ותקפו את בן גביר. המועמדת לראשות מרצ, זהבה גלאון, אמרה: "כהנא רצה לעשות טרנספר לאום אל פחם. אנחנו בלמנו אותו בגופנו. הים הוא אותו ים, הטרסנספר אותו הטרנספר. בן גביר הוא אותו כהנא - וגם הפעם אנחנו נעצור אותו".

במפלגת 'יש עתיד' מסרו כי "בן גביר, המועמד לשר הבט״פ של נתניהו, מנסה ליצור לעצמו תדמית חדשה של גור חתולים חמוד. אבל תחפושת החתולי לא תצליח להסתיר את האמת: בן גביר הוא גזען, חשוך שמדיר נשים ורודף להט"בים ורוצה למחוץ את שלטון החוק הבחירות הללו הן ההזדמנות לשים קץ לטרלול ולהקים ממשלה לאומית ורחבה ללא קיצונים".

המועמד מטעם מפלגת העבודה לכנסת, יאיא פינק: "לא מעניין כיצד הגזענים וההומופובים מחלקים את הקולות שלהם. בן גביר/סמוטריץ/מעוז הם לא היהדות שלי".