יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של יריב אופנהיימר וינון מגל ב-103FM, והתייחס להכרזתו של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, על כך שירוץ עצמאית בבחירות, וכן טען כי על אף המחלוקות הוא מעוניין שיהיו ברשימה מאוחדת.

בן גביר: "אחרי שניסיתי בכל דרך להגיע לאחדות - מכריז על ריצה עצמאית"
"יודע רק לריב עם טיבי ולשדר בפייסבוק": העימות בין סמוטריץ' לבן גביר מגיע לשיא חדש

"אני מאוד מקווה שלא נרוץ בנפרד, אני מצטער על ההחלטה של איתמר, היא שגויה ומוטעית", אמר סמוטריץ' בפתח הריאיון, "אני מקווה שנצליח לאחר כוחות, יש עוד חודש עד סגירת הרשימות. לא צריך להיבהל ממשברים בדרך. הדבר הנכון הוא ללכת ביחד, החלופה של ממשלת יאיר לפיד והמשותפת מסוכנת למדינת ישראל בכל היבט. בשביל זה צריך ללכת במדיניות של אפס סיכונים ומיקסום קולות".

"ללכת בנפרד זה הימור ענק, אני מזכיר סקרים שנתנו לפייגלין שמונה מנדטים והוא קיבל רבע מזה", הוסיף, "היינו במקומות האלה ואני חושב שזה סיכון שאסור לקחת, אני שמרן מטבעי גם בהתנהלות הפוליטית שלי, אני מעדיף ציפור בטוחה ביד מאשר ציפורים על העץ. הסקרים רחוקים מלייצג את המציאות. אני חושב שזו סכנה גדולה, אני יכול להמר על הכסף הפרטי שלי, לקחת סיכונים בחיים האישיים שלי, אני לא מהמר על עתידה של מדינת ישראל. הימורים כאלו הביאו אותנו לארבעת מערכות הבחירות".

ח''כ איתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני)
ח''כ איתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני)

"יש לי ולבן גביר מחלוקות, הוויכוח הוא לא על מיקום הוא על אסטרטגיה ואיך צריכה להיראות ההתארגנות משותפת שלנו. אני מעדיף שנעשה את זה בנינו ולא בתקשורת, אם לא נצליח יהיה מספיק זמן להסביר לכולם. אני רוצה ללכת איתו", אמר יו"ר הציונות הדתית. 

לאחר מכן ציין כי "אני רוצה להאמין ולקוות שגוש הימין יצליח לפרוץ את מחסום ה־61. הציבור לא יסלח אם יהיה מישהו עם הזדמנות להקים ממשלת ימין על מלא, אסור לחזור על מה שהיה עד עכשיו. חייבת להחזיר את המשילות והריבונות, למגר את הפשיעה, לחזק את הזהות היהודית של המדינה ולחזק את הכלכלה. את כל זה עושים בממשלה שיש לה מכנה משותף, שיודעת לעבוד ותממש את הרוב הימני היהודי".

בנוסף התייחס סמוטריץ' לאפשרות שישבו תחת ממשלה בראשות בני גנץ: "הוא איש שמאל, צריך לומר את זה. אחרי למעלה מעשר שנים שהימין ונתניהו הפכו את אבו מאזן ללא רלוונטי באו בני גנץ ויאיר לפיד, החזירו אותו לקמת הבמה, משלמים לו מאות מיליונים. קואליציה זה גוף מעשי שצריך לקדם מדיניות. גנץ מתנגד לתיקונים שאנחנו רוצים לעשות במערכת המשפט, הוא מצר את ההתיישבות היהודית".

"אנחנו כולנו נעבוד קשה ואני מקווה שאיתמר יחזור בו מההחלטה חסרת האחריות שלו ללכת לבד. יש הבדל אדיר, רע"מ היא אויב, גוף אסלאמי רדיקלי ששושל את קיומה של מדינת ישראל, עם אויבים אני לא יושב. עם האחים שלי אני לא פוסל אף אחד. בני גנץ יכול להיות איש טוב ואני יכול לשתף איתו פעולה, אבל יש כמה סוגיות ליבה שהחברה הישראלית חלוקה בהן ואת זה לא עושים בממשלה עם גנץ. אני אעשה הכול כדי שהימין ינצח, שיהיה לנו יותר מ־61 מנדטים ונוכל להיות בממשלת ימין מלאה", אמר סמוטריץ' בסיום דבריו.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM