היועץ האסטרטגי משה דבי התראיין היום (חמישי) בתוכניתה של סיוון כהן ב-103FM, והסביר מדוע מפלגת "הרוח הציונית" בראשות יועז הנדל ואיילת שקד לא תעבור את אחוז החסימה. כמו כן, העריך באיזה מקרים על נתניהו לא לשריין את עידית סילמן ועמיחי שיקלי ברשימת הליכוד.

השר הנדל: "שנים מנסים לפתות אותי לחבור ל-61 לנתניהו, לא הסכמתי ולא אסכים"
שקד: "כל מפלגות השמאל שמחרימות את נתניהו צריכות להבין שאין להן ממשלה"

"קשה לי מאוד לראות את הרוח הציונית עוברת את אחוז החסימה", אמר דבי בפתח דבריו, "אני חושב שההצטרפות של איזנקוט וכהנא גמרו על מפלגת הרוח הציונות. אנחנו גם רואים שלא רק שהם מגרדים את אחוז החסימה מלמטה אלא שזה עוד ירד בצורה דרמטית, הם כמעט איבדו אחוז נוסף. ההתכנות של המפלגה הזו לעבור את אחוז החסימה הוא כמעט בלתי אפשרי, צריך לקרות פה נס רפואי, אני לא רואה את זה קורה".

לאחר מכן התייחס היועץ האסטרטגי לקרב בין גלאון וגולן על ראשות מרצ: "אני חושב שבקרב ביניהם זהבה גלאון תיקח. גולן מנסה לייצר משהו אחר וכל פעם הוא מסתבך מחדש. אבל אין ספק שאם מתנהל קמפיין אז הוא לא מתנהל טוב. מישהו פה מאבד את הדרך שלו. לפיכך משהו שם לא עובד טוב. אני חושב שזהבה יותר בשר מבשרה של מרצ, היא בדי אן איי של המפלגה. יש לה סיכוי להביא יותר מנדטים, היא יכולה להגיע לשישה".

לסיום טען דבי כי "אני חושב שנתניהו צריך לעשות בשיקול שלו מה שעדיף לו. אני לא חושב שהוא חייב משהו לסילמן או שיקלי, אם הוא חושב שהם קוטלי קולות. אני מבטיח לך שכל אחד מהם רץ לבד או שניהם יחד הם לא מביאים מנדט וכנראה לא חצי מנדט. יכול להיות לו בלאגן ברשימה, הוא צריך להסדיר את זה. אין לו מספיק נשים, כל הגוש ה־61 שנתניהו שואף אליו הוא מאוד גברי, נידו את הנשים שם. עדיין במדינת ישראל 50 אחוזים של נשים הולכות להצביע".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM