זהבה גלאון, שמתמודדת לראשות מרצ, גינתה את האמירה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אך הדגישה - צריך להמשיך להיפגש עמו. "האמירה מכפירה ומבזה אבל בסוף מדובר באינטרס ישראלי, אנחנו יכולים להיעלב ולהיגעל אבל יש לנו אינטרסים ביטחוניים", נימקה בריאיון באולפן וואלה!. "אבו מאזן פועל בשיתוף כוחות הביטחון הישראלים לנסות למנוע כאן טרור ולהגיע להבנות. אם אנחנו חושבים שאנחנו מדיניות של עלבונות, אז זו לא מדיניות רצינית. עדיין צריך לראות בו מישהו שצריך לנהל מולו משא ומתן ולא להציע צעדים חד צדדיים ועונשים".

יאיר גולן האשים את יריבתו בתחקיר נגדו; גלאון: "סגנון טראמפיסטי"

גלאון חשפה כי ראש הממשלה יאיר לפיד אמר לה בפגישה שהוא "מתכוון להגיע להסדר מדיני מול אבו מאזן עם הפלסטינים". בנוסף, טענה כי היחסים מול אבו מאזן תלויים במנהיגות הישראלית. "כשגנץ, במהלך חכם מאוד לתפיסתי, מזמין את אבו מאזן אליו הביתה - הציבור מבין שהוא פרטנר", הסבירה. "אין דבר כזה הציבור, יש מנהיגות, אם היא מנהיגות אמיצה היא אומרת שצריך ללכת למהלכים מדיניים".

היא תקפה את המועמד מולה לראשות מרצ, ח"כ יאיר גולן, וטענה שהוא מביא לבחירות במרצ "נורמות שמתאימות לבן גביר". "מעולם לא נעשתה לי ולמרצ כזו דה-לגיטימציה בסוגיה הזאת כפי שעושה יאיר גולן", אמרה. היא אף טענה שהיא מוצאת עצמה "תחת מתקפות אישיות, תמיד היו מתקפות אבל הפעם זה נהיה אישי, איימו עלי, שרפו לי את הבית אבל מעולם לא היו מתקפות כאלה על בוחרי מרצ". היא קבעה, "אומרים שאנחנו תל אביבים ומציעים לנו להשתנות - אנחנו לא רוצים להשתנות. כשאני מתמודדת - השמאלנים חוזרים הביתה ועולים עוד שני מנדטים", טענה.

בתשובה לטענת גולן לפיה היא מסרבת להגדיר את מרצ כמפלגה ציונית השיבה, "מרצ הוקמה ב-1992, מעולם מרצ לא כתבה במצע שלה 'אנחנו מפלגה ציונית', היה כתוב 'מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי וכל אזרחיה'". היא הסבירה, "אנחנו מפלגת שמאל שראשיה ציוניים, אבל היא מפלגה מכילה, מפלגה ישראלית שיש בה חברים יהודים וערבים. אני ציונית וגם כל ראשי מרצ לשעבר", קבעה.

יאיר גולן  (צילום: תומר נויברג פלאש 90)
יאיר גולן (צילום: תומר נויברג פלאש 90)

גלאון הודתה שהיא חשה "מאוד לא בנוח" עם תחקירי השחיתות והנפוטיזם בתוך מרצ שפורסמו לאחרונה, בהם תחקיר של קלמן ליבסקינד על תמר זנדברג, שקידמה את בן זוגה אורי זכי למינוי לתפקיד ציבורי, ועכשיו הוא מתמודד על כיסא ברשימה. "מכיוון שאני לא ראש מרצ אני צריכה לנהוג במידה של צניעות", הוסיפה. "אם אהיה ראש מרצ והדברים יגיעו לפתחי, אצטרך להתמודד עם זה כמו שאני יודעת לעשות".

עם זאת אמרה, "אם יש כמה תפוחים זה לא אומר שכל הסל רקוב, מרצ היא מפלגה ששומרת על טוהר המידות ונאבקת בשחיתות. אנחנו חייבים לבדוק ולא להיות כמו כל המפלגות, שעושות מפקדי ארגזים. צריך לבדוק הכול וזה בעיניי חלק מהסיבה לקיומנו. אם נהיה כמו הליכוד שהפכו למפלגת ביביסטים, אין לנו מקום".

המועמדת לראשות מרצ התחייבה כי היא לא מתכוונת לשריין מקום ברשימה לכנסת. "מרצ בתפיסה שלה היא מפלגה שמקדמת שותפות יהודית ערבית ולכן מצביעי מרצ הם נבונים ומבינים שחייבים בקדמת הרשימה גם מועמדים ערבים וגם מועמדת וגם כמה", טענה. "כל הסקרים מראים שאני מביאה קרוב למנדט מהציבור הערבי ויש פוטנציאל להגיע אליו".

גלאון אמרה שהיא מאמינה שמרצ בראשותה תקבל חמישה עד שישה מנדטים, וחזרה על כך שהיא לא שוללת חיבור עם מפלגת העבודה. "מדובר בשתי נשים רציניות - מרב מיכאלי ואני, אם נגיע לאן שנגיע, נשב ונדבר. אין מה להצהיר כרגע הצהרות. אני מביאה למרצ חוסן והציבור מבין שאם רוצים ממשלת שינוי מרצ צריכה להיות גדולה וחדשה", טענה. "נפגשתי עם לפיד ביום שהכרזתי על התמודדות שלי ואמרתי לו שנגיע לגשר ונראה. אני לא אשלול ואין לי אגו - אני אהיה מוכנה לוותר על המקום הראשון".