אמיתי פורת הוצב במקום השלישי ברשימת "הרוח הציונית" לכנסת ה-25, כך חשפו הערב (ראשון) יו"ר "הרוח הציונית" איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל חשפו במסיבת עיתונאים. 

פורת מסר: "החלטתי להצטרף לרשימת הרוח הציונית בבחירות הקרובות. אני יהודי, ציוני- דתי, מאמין וירא שמיים, איש התיישבות וחינוך ומזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי בעבר. הציונות הדתית, היא תפיסת עולם שבמרכזה ערכים – עם ישראל, ארץ ישראל, תורת ישראל ובלשונו של הרב קוק- הקודש, האומה והאדם. עם ישראל, במרכז של המשולש הזה, בעם הזה יש אנשי ימין ושמאל, אחים לנשק ולברית משותפת של מעשה ובניין, לברית של החיים".

"אחרי סחרור של 4 מערכות בחירות, לקראת סיבוב 5, אני חי בתחושה שהחוסן הלאומי שלנו נפגע. שלנו- זה אנשים מכל הזרמים ומכל חלקי העם. כל אלה שהמדינה חשובה להם. ולכן הפיתרון של המשבר הוא חזרה לברית הבסיסית ביננו. אחדות כאידאל לאומי אבל גם כפרקטיקה פוליטית. זו משימה של העם ושל הציונות הדתית שמבקשת להיות גשר בין חלקי העם. הרוח הציונית היא המפלגה היחידה בכל המרחב הישראלי שאומרת את הדבר הזה בצורה הברורה ביותר- חייבת לקום כאן ממשלת אחדות ציונית", אמר.

"לציבור ציוני דתי גדול, ולכל עם ישראל אנחנו אומרים את הדבר הבא – אם אתם מאמינים בכיוון הזה וברוח הזו- יש לכם בית וייצוג ברוח הציונית", הוסיף פורת ואמר "אנחנו נהיה לכם לפה ולידיים להביא את היציבות לעם ישראל, ולחדש את הברית שמכוחה אנחנו משרתים יחד בצה"ל ובונים את הכלכלה והביטחון של עם ישראל. יהדות מקרבת היא חלק מהבסיס שעליו קמה מדינת ישראל שמוזכר במגילת העצמאות - מתוך ביטחון בצור ישראל".

אמיתי פורת (צילום: אבשלום ששוני)
אמיתי פורת (צילום: אבשלום ששוני)

השרה שקד אמרה בפתח דבריה כי "אם יש תמונה שמגדירה את הרוח הציונית של הימין ושל הציונות הדתית זו תמונה בשחור לבן, שיש בה הרבה. זו התמונה של הרב חנן פורת זכרונו לברכה. הוא נישא מעל כתפיהם של עשרות אנשים שבחרו לעמוד לפעול ולהוציא לפועל חזון של יישוב ואהבת הארץ. לקחו רעיון של דורות והגשימו אותו, לא חיכו לאחרים לא תירצו סיפורים. אני יודעת שחלק ניכר מהרוח הזאת מגיעה ממנו לרוח הציונית. דור שלישי לחלוצי גוש הציון, מהחקלאות ומאהבת הארץ, עמיתי מביא לרוח הציונית את אותה מעשיות. הוא לא מהמדברים הוא מהעושים".

"אני מברכת אותו על ההחלטה לקפוץ למים הסוערים של הפוליטיקה. יש כאלה שמסתכלים על הגודל שלנו בסקר כזה או אחר, ואם יש משפט אחד שמגדיר את הכוח שלנו זה המשפט שהפך לכותרת עלון השבת שהוציא לאור הרב חנן פורת ז"ל: 'מעט מן האור דחוה הרבה מן החושך'. תודה לך אמיתי לך ולכל חבריך שבאו ועוד יבואו לרוח הציונית".

יו''ר הרוח הציונית איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)
יו''ר הרוח הציונית איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)


השר הנדל הוסיף: "אני רוצה לדבר על רעיון. לא על ביבי ולא על הרכב הממשלה, רעיון של שלמות העם ושלמות הארץ. הציונות הדתית, תפקידה לבנות גשרים ולא לשרוף. אותו רעיון של ימין אידיאולוגי נחוש, שרואה בשמאל כאחיו ולא כאויביו, ומצד שני לא מוותר על הוויכוח, לא מוותר על אדמה וביטחון. רעיון של ציונות ורוח ציונות, שמחוברת לעבודת אדמה, התיישבות, קליטת עלייה והגנה על המולדת". 

"אמיתי פורת הוא כזה, לוחם, מפקד, חקלאי מנהיג ציוני. הקיבוץ הדתי הוא סמל לכך, ואמיתי שעמד בראשו כמזכ"ל הוא ההוכחה. השורשים נטועים בבית אבא. אמיתי מצטרף היום לציונות הדתית לא בגלל תפקיד או הבטחה, אלא כי מגיע לציבור הזה פה. ייצוג, ומקום במרחב הפוליטי שלנו, מגיע לציבור הממלכתי הזה בית. לימין הממלכתי. לציונות הדתית, התנועה בת 100 השנים, זו הנורמאלית השפויה, המחברת ולא מרחיקה", אמר.

לדבריו, "זה שאהבת ישראל עומדת לנגד עיניו, יש לכם ייצוג הולם. אלו שנמצאים כאן לא מייצגים את עצמנו, אנחנו מייצגים סיפור. סיפור ציוני, של חיבורים ותפיסות עולם. אנחנו לא נצליח לשכנע איש שלא מאמין בסיפור הציוני להצביע לנו. אבל נילחם על כל קול של ימין ממלכתי, של ציונות דתית. תודה אמיתי שהצטרפת למים הסוערים, הספר והמעדר שלך הם הקול שלנו". 

אמיתי פורת לצידם של איילת שקד ויועז הנדל (צילום: אבשלום ששוני)
אמיתי פורת לצידם של איילת שקד ויועז הנדל (צילום: אבשלום ששוני)

פורת, בן ה-50, נולד וגדל בכפר עציון שבגוש עציון שם חי גם היום. אביו, הרב חנן פורת ז"ל, היה ממחדשי ההתיישבות בגוש עציון וממקימי גוש אמונים. אמיתי הוא חבר כפר עציון והקיבוץ הדתי, כיהן כמזכ״ל הקיבוץ הדתי בחמש השנים האחרונות, ומכהן כיום כיו״ר עמותת אלומה המלווה צעירים מכל גווני החברה הישראלית להכנה לשירות צבאי (בנות דתיות), הכנה וקבלה לעולם ההשכלה הגבוהה ולאחר מכן להשתלבות בתעסוקה. 

שר התקשורת יועד הנדל (צילום: אבשלום ששוני)
שר התקשורת יועד הנדל (צילום: אבשלום ששוני)

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח, התייחס להצטרפותו של פורת ואמר: ‏״אני מברך על החלטת ⁦‪איילת שקד ויועז הנדל ‬⁩ לשבץ את חברי הטוב, אמיתי פורת כנציג ההתיישבות העובדת ברשימתה במקום השלישי. אמיתי כיהן כמזכ״ל הקיבוץ הדתי, מכיר היטב את האתגרים של המרחב הכפרי. איש של שיתופי פעולה ועשייה. בהצלחה אמיתי בדרכך החדשה לטובת קידום סדר היום של החקלאות והתיישבות.״

מתנועת הקיבוץ הדתי נמסר: "תנועת הקיבוץ הדתי מברכת את אמיתי פורת, חבר קיבוץ כפר עציון ומזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי לשעבר, בהחלטתו להצטרף למפלגת הרוח הציונית. אנו מחזקים את ידיו בקידום ערכי הציונות הדתית ובחיזוק המרחב הכפרי, ההתיישבות והחקלאות". מנגד, במפלגת הבית היהודי-מפד"ל עקצו: "היזהרו מחיקויים".

"הרוח הציונית" תקפה את ח"כ רוטמן: "תזכורת כואבת כמה שנאה היא מדרון תלול"

בנוסף, במפלגת "הרוח הציונית" הגיבו לדבריו של חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) לאחר שטען כי שקד והנדל "הם תומכי טרור": "דבריו החמורים של רוטמן לקוחים מאותו בית מדרש של אדם שרצה לאסור כניסת יהודים לבתי כנסת רק בגלל שאינם שותפים לדעותיו.
היום קיבלנו תזכורת כואבת כמה שנאה היא מדרון תלול בו ניתן לאבד את שאריות המוסר היהודי ואהבת ישראל.הרוח הציונית תמשיך לקרוא לאחדות מתוך אמונה שדרך ארץ קדמה לתורה ותחת הציווי - ואהבת לרעך כמוך״.

שמחה רוטמן (צילום: פלאש 90)
שמחה רוטמן (צילום: פלאש 90)

השר הנדל אמר: "מה שרוטמן אמר זה לא ציונות ולא דתית, מעיד על אובדן עשתונות ליקוי מאורות ותפיסה גלותית של מדינת ישראל, מי שעיניו  בראשו שרואה עצמו חלק מהציונות הדתית שתפקידה לחבר את חלקי העם להתיישב ולעבוד כתף אל כתף, לא יכול להבין שהחבורה הזאת שעסוקה בהפצת שנאת חינם לא יכולה לשמש בית לאף אחד בציונות הדתית". שקד הוסיפה: "זו חרפה גדולה - ההתבטאות הזו שלו עלינו מראה את השבר שאליו הגענו, מקווה שהוא עושה את זה רק כי הוא בלחץ מהפריימריז שלו"