יש עתיד מקיימת היום (חמישי) ישיבת סייעה, בפתחה יו"ר המפלגה, ראש הממשלה יאיר לפיד נושא דברים. בדבריו הדגיש לפיד כי "אנחנו צריכים ממשלה שתתעסק רק בדבר אחד - בעתיד של הילדים שלנו".

לפיד פתח את דבריו ואמר כי "אנחנו צריכים ממשלה שתתעסק רק בדבר אחד: בעתיד של הילדים שלנו. בזה שהחיים של כולנו יהיו טובים יותר בעוד ארבע שנים. שמצבנו יהיה טוב יותר כלכלית, בטחונית, חברתית. זהו. זה כל מה שחשוב. יש שאלה אחת שאף אחד לא שואל במערכת הבחירות הזו. מדברים על הכל חוץ ממנה. פוליטיקאים מדברים על סקרים, מדברים על איחודים ופיצולים, מדברים בעיקר על עצמם. יש שאלה אחת שהם לא שואלים, למרות שהיא השאלה היחידה שחשובה: איפה אנחנו רוצים להיות עוד ארבע שנים?".

"איפה אנחנו רוצים להיות בדברים שבאמת מעניינים את אזרחי ישראל? איך נעבוד יחד כדי לטפל ביוקר המחיה? איך נמנע את הסיבוב הבא בעזה? איך נייצר משרות בשכר גבוה לילדים שלנו? איך נמנע מאיראן להפוך למדינה גרעינית ונמנע מלחמה עם לבנון? איך נגדיל את המשטרה ומשמר הגבול באלפי שוטרים? איך נטפל במשבר החינוך? יש פה משבר חינוך וצריך לטפל בו. לפני שנה וחודשיים מדינת ישראל התחילה לעשות שינוי בסדר העדיפויות שלה. השינוי הראשון הוא שפתאום היתה לה ממשלה שבאה לעבוד. שלא עסוקה בעצמה, אלא באזרחים. ממשלה שלקחה אחריות", הוסיף ראש הממשלה.

עוד הוא אמר כי "הממשלה הזו צלחה את הקורונה בלי אף סגר, שיפרה באופן דרמטי את היחסים הבינלאומיים שלנו, הובילה אותנו לצמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה, החזירה את ההרתעה שלנו בכל הזירות, השקיעה סכומים חסרי תקדים בשכר החיילים, במאבק באלימות נגד נשים, בגמלאים, בנכים, באנשים עם מוגבלויות.לא בכל דבר הצלחנו, יש עוד המון עבודה, אבל מצבנו היום טוב יותר ממה שהיה לפני שנה וחצי. זה המבחן. אין אחר. הנחת העבודה של פוליטיקאים היא שלציבור יש זכרון קצר. אני לא קונה את זה. אנשים זוכרים מה היה פה לפני שנה וחודשיים". 

יאיר לפיד (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר לפיד (צילום: אבשלום ששוני)

"לפני שנה וחודשיים היו פה סגרים ומסיכות ושדות שרופים בעוטף עזה ומשבר עם הממשל האמריקאי ואז – לא עכשיו – היה הזינוק הגדול ביוקר המחיה, וראש ממשלה חשוד בשחיתות עמד על מדרגות בית המשפט כי הוא החליט לפרק את שלטון החוק בישראל. בעיקר, לפני שנה וחצי אזרחים ישראלים שנאו אחד את השני. השנאה עמדה באוויר". 

לפיד המשיך: "את כל זה התחלנו לשנות. הקמנו ממשלה שהלכה לטפל בדברים הגדולים. בדברים שבאמת חשובים לאזרחי ישראל. הממשלה הזו נפלה בגלל פוליטיקה קטנה וחברי כנסת מהשוליים, אבל הרעיון הגדול שעמד מאחוריה חשוב מאי פעם. הרעיון הוא שתפקידה של הממשלה הוא לטפל בעתיד שלנו. אנחנו צריכים ממשלה שתתעסק רק בדבר אחד: בעתיד של הילדים שלנו. בזה שהחיים של כולנו יהיו טובים יותר בעוד ארבע שנים. שמצבנו יהיה טוב יותר כלכלית, בטחונית, חברתית. זהו. זה כל מה שחשוב. באנו לשנות, ממשיכים לשנות".

לפיד אף נשאל על אמירותיו של שר האוצר אביגדור ליברמן, שטען כי אם מישהו ירצה להתערב במו"מ בין האוצר להסתדרות המורים, הוא יאלץ לפטרו: "לא צריך לפטר את שר האוצר, הוא שר אוצר מצוין ויש משהו אפילו נכון בפערים שיש עכשיו. לגבי המתמחים, אנחנו נטפל בהם, זה חסר היגיון שאנשים עובדים 26 שעות. הבאנו מתווה וזה נעצר בגלל הבחירות, היועמ"שית אמרה להפסיק. יחסי עם שר האוצר טובים מאוד, אך יש חילוקי דעות לפעמים".

על מפלגות "העבודה" ו"מרצ": חשוב מאין כמותו שיהיה איחוד טכני בין המפלגות. זה מסוכן כי זה יחזיר את ממשלת נתניהו ובן גביר. לגבי יש עתיד - אנחנו לא צריכים להתחבר עם אף אחד. מפלגה חזקה עם הסטוריה וסבלנות. מפלגת השלטון הישראלית. אנחנו לא צריכים להתחבר עם אף אחד. כרגע המפלגה הגדולה בקואליציה היא זאת שמובילה את הממשלה וכך צריך להיות". יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה לדבריו של לפיד וצייצה תמונה של חשבון הווטסאפ של מרב מיכאלי.

ישיבת הסיעה מתרחשת בצל המשבר החריף במערכת החינוך והאיומים מפני השבתה כוללת של הלימודים. מוקדם יותר היום, הודיעו במשרד האוצר על פיצוץ במגעים מול ארגון המורים, דבר העלול להוביל כאמור לשביתה בבתי הספר העל יסודיים.