סגן השר אביר קארה הודיע היום (שישי) כי לא יתמודד במסגרת "הרוח הציונית" בבחירות הקרובות שיתקיימו בתחילת נובמבר. הודעתו מגיעה לאחר שדרש מיו"ר המפלגה שקד כי ישובץ במקום הרביעי ברשימה, ונענה בשלילה. על פי דבריה של שרת הפנים, היא זו שהודיעה לקארה שלא ישובץ ברשימה, לאחר דרישתו למקום הרביעי.

זמן קצר לאחר מכן הגיש סגן השר את בקשתו הרשמית ליו"ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת ניר אורבך. על פי בקשתו, סיעת היחיד שהקים תיקרא "חופש כלכלי".

בכיר בימינה תוקף: "הגיע הזמן שנתניהו ילך הביתה"
הסתיימה חקירתו של קארה בנוגע להצבעתו הכפולה בכנסת  

"לפני שעה קלה הודעתי ליושבת ראש רשימת 'הרוח הציונית' על פרישתי ממפלגת ימינה. בפגישה שקיימתי השבוע עם השרה שקד התברר לי כי במבנה החדש של המפלגה, לא יהיה מקום לערכים ולמדיניות הכלכלית שאני מאמין בהם", ציין קרא בהודעתו והוסיף: "אני פורש מהמפלגה אך לא מהרצון לתרום ולשנות. בימים הקרובים אודיע על המשך דרכי הפוליטית".

יו''ר הרוח הציונית איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)
יו''ר הרוח הציונית איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוא הוסיף כי "בשנתיים האחרונות בחרתי בכל יום מחדש להישאר בתנועה בראש ובראשונה מתוך נאמנות לדרך לתפיסת עולמי ולציבור ששלח אותי. דרך שעל בסיסה הובלתי בשנה אחת שבע רפורמות משמעותיות לפתיחת שווקים, להפחתת הרגולציה וצמצום הבירוקרטיה על הציבור הישראלי, ולא פחות חשוב מכך בלמתי מהלכים מזיקים רבים"

לסיום, שלח עקיצה מרומזת לכיוונה של שקד: "החלטה זו לא הייתה שלי בלבד. בימים האחרונים, רבים מהאנשים שעשו איתי את הדרך, פנו אלי בדרישה ברורה תוך אמירה שאין להם כוונה להמשיך ולתמוך במפלגה שמעדיפה שחקני רכש שאינם אנשי שוק חופשי, תחרותי ויעיל, על פני מי שזחלו בשוחות וייצגו את האזרח הלא מקומבן ולא מוגן".

שרת הפנים איילת שקד הגיבה להודעתו של קארה: "אביר קארה פעל למען עצמאים ולמען הסרת רגולציה בשנה האחרונה והביא הישגים חשובים. הרוח הציונית תמשיך להוביל את דגל השוק החופשי ולהילחם בחסמים וביוקר המחייה. מאחלת לאביר הצלחה בכל אשר ילך".