הסכם הגרעין בין איראן וארצות הברית ממשיך להטריד את מנוחתם של אנשי מערכת הביטחון והמערכת הפוליטית בישראל. הבוקר (שישי) שוחח עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון, סגן ראש המוסד לשעבר, חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד) אשר תקף את ראש הממשלה הקודם וטען: "בעייני, בנימין נתניהו הוא אבי הפצצה האיראנית. הבחירות היו חשובות לו יותר".

בן ברק הסביר את דבריו וציין כי "הגענו למצב שהגענו בגלל טעויות אסטרטגיות שעשה בנימין נתניהו בהיותו ראש ממשלה, פעמיים הוא עשה טעויות אסטרטגיות. נתניהו הוא אבי הפצצה האיראנית, בעיניי, מפני שבשתי הטעויות שהוא עשה ובסופו של דבר נחתם הסכם פחות טוב. אם הוא לא היה הולך בפומבי נגד נשיא אמריקאי ושהוא שכנע את טראמפ לצאת מההסכם והאיראנים לא הרגישו מחויבים, והתקדמו בצעדי ענק לכיוון פצצה, מה שלא היה קורה אם הם היו נשארים בהסכם".

"כשאתה מסתכל על המצב כמו שהוא היום אתה מבין שאילולא הטעויות של נתניהו, שכולן היו לקדם את עצמו בעיניי הקהל הישראלי ולזכות בבחירות ב-2015 ו-2019, אם הוא לא היה עושה את הדברים האלה, מצבה של איראן היה יותר גרוע מבחינה גרעינית. אלא מה, הבחירות היו חשובות לו יותר. הוא העמיד אותנו במצב איום ונורא, מצד אחד אין הסכם ומצד שני האיראנים עושים מה שהם רוצים. האמריקאים עכשיו מנסים איכשהו לסגור אותם בהסכם שלדעתנו רע מאוד", הוסיף.

בפתח דבריו טען יו"ר ועדת חוץ וביטחון כי הוא תומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה מכל איום ביטחוני: "אני בעד שישראל תעשה את כל מה שהיא יכולה כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני, נשק גרעיני בידי איראן זו לא סכנה קיומית אבל מטרד מאוד גדול למדינת ישראל. לכן צריך לעשות כל מה שאפשר בשביל למנוע את זה, יש לנו הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות ואנחנו עושים. לא חתמנו על הסכם הגרעין, אנחנו לא חלק ממנו וחבל שהוא פחות טוב ממה שהיינו רוצים, אבל צריך להגיד ביושר - אם אין הסכם, אז מה כן? אם התשובה שאנחנו היינו רוצים שלא יהיה הסכם ושארה"ב תהיה הרבה יותר לוחמנית ותמנע מאיראן נשק גרעיני אבל זה לא קורה".

בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוא הוסיף כי "כשזה לא קורה אז יכול להיות שההסכם, עם כל זה שהוא רע, יש בו גם צדדים חיוביים. צריך לעשות כל מאמץ כדי לשפר אותו אבל בהיעדר משהו אחר על הפרק הסכם הוא לא הדבר הכי רע בעולם. ישראל תפעל, ישראל לא חתמה על ההסכם, היא לא חלק מההסכם, ישראל תעשה את כל מה שהיא צריכה לעשות".

"ישראל תעשה כל מה שהיא יכולה כדי למנוע נשק גרעיני. סביר להניח אילולא הפעולות של ישראל לאיראן אולי היה היום נשק גרעיני. לכן היא תמשיך לעשות מה שהיא עשתה ואני מקווה ביתר שאת. אנחנו לא הולכים לעימות עם האמריקאים, אנחנו נעשה פעולות שהן במסגרת מה שאנחנו עושים ומה שעשינו תמיד, גם כשהיה ההסכם האחרון המשכנו לעשות את זה", המשיך בן ברק.

לדבריו, הוא אינו מאמין כי איראן בכלל תנסה לפעול ביושרה ולעמוד בהסכם: "אני מניח שהם לא יקפידו על ההסכם הזה כלשונו לגמרי. הם יהיו מעורבים בהרבה פעולות טרור, בהרבה מהאירועים שיקרו סביבנו. ראית שהאמריקאים הפציצו מליציות בצפון סוריה. יהיה אפשר לעשות מה שצריך כדי למנוע מהם להתקדם. ההסכם ייחתם, אנחנו עושים ככל ביכולתנו לשפר אותו ואחר שהוא ייחתם הוא יהיה עובדה מוגמרת".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM