הלחץ יעבוד? יו"ר הליכוד וראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, זימן היום (שישי) את יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, לפגישה שתיערך בקיסריה, בה ישתתף גם יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ יריב לוין.

שינויים בתוך הגושים, אך עדיין אין הכרעה: סקר המנדטים של "מעריב סופהשבוע"
בן גביר חתם על הסכם לריצה משותפת וקרא לסמוטריץ': "חתום גם אתה" 

נתניהו מוטרד מהמצב האלקטורלי הנוכחי של הציונות הדתית וכן מהמצב האלקטורלי העתידי האפשרי של עוצמה יהודית שעלול להדרדר להערכתו בערב בחירות בעקבות קמפיין הליכוד. בסביבת נתניהו סבורים כי יש להוביל לאיחוד בין שתי הרשימות כאשר עיקרון החלוקה די דומה למה שבן גביר מציע, משמע חלוקה שווה.

איתמר בן גביר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בסקר מעריב שפורסם היום נמצא כי בן גביר ועוצמה יהודית מקבלים 8 מנדטים, אך רשימת הציונות הדתית נחלשת במנדט אחד ומתקרבת לאחוז החסימה עם 3.7%, שמקנים לה 4 מנדטים בלבד. בסקר נבדקה אופציה של ריצה משותפת של עוצמה יהודית והציונות הדתית, כאשר במקרה כזה מקבלת הרשימה המאוחדת 13 מנדטים, כשהמנדט הנוסף בא על חשבון הליכוד.

בתוך כך, איחוד אחר שאולי כן יתבצע זה בין הרוח הציונית לבית היהודי. הצפי הוא מו"מ בין שקד וברודני שיתכן ויבשיל כבר בימים הקרובים, כאשר הנכס העיקרי שמביא ברודני זה המותג 'המפד"ל', האות 'ב' והתשתית המפלגתית. בליכוד פחות מתלהבים מרעיון האיחוד בין שקד וברודני, משום שעדיין לא מאמינים שגם יחדיו הם יעברו את אחוז החסימה. עם זאת, נתניהו שמקדם את האיחוד בין בן גביר וסמוטריץ, עוזר בכך בעקיפין גם לאיחוד בין שקד וברודני.