איחוד בימין: יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הודיעו היום (שישי) כי הגיעו להסכמות וירוצו יחד בבחירות לכנסת. ההודעה הדרמטית הגיעה לאחר שהשניים נפגשו בביתו של יו"ר האופוזיציה נתניהו בקיסריה יחד עם יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין.

הלחץ יעבוד? נתניהו זימן את סמוטריץ' ובן גביר לקיסריה להפציר בהם להתאחד
שינויים בתוך הגושים, אך עדיין אין הכרעה: סקר המנדטים של "מעריב סופהשבוע"

על פי ההסכם המקומות שתקבל מפלגת עוצמה יהודית הם 2, 5, 7, 9 ו-10, כאשר מפלגת הציונות הדתית תקבל יחידת מימון עודפת, אך החלוקה ברשימה תהיה שיוויונית עם חמישה מקומות בעשירייה הראשונה. ח"כ בן גביר מסר בתגובה כי "בעזרת השם בכנסת הקרובה יכהנו חמישה בן גבירים. נקים ממשלה לאומית, ממשלת ימין מלא מלא, יציבה וחזקה לישראל".

כך תיראה הרשימה המאוחדת:
1. בצלאל סמוטריץ
2. איתמר בן גביר
3. אופיר סופר
4. אורית סטרוק
5. יצחק וסרלאוף
6. שמחה רוטמן
7. אלמוג כהן
8. מיכל וולדיגר
9. עמיחי אליהו
10. מועמד מטעם עוצמה יהודית

בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גיבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גיבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נתניהו סבר בפגישה שערך עם השניים כי בן גביר צדק בהצעתו לאחד את שתי הרשימות על בסיס עקרון הריץ'-רץ', ומסר בתגובה כי "אני מברך על ההסכם שהושג בין הציונות הדתית ועוצמה יהודית, אחדות היא צו השעה כדי להבטיח את ניצחון המחנה הלאומי והקמת ממשלה לאומית יציבה לארבע השנים הקרובות".

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית): "אני מברך על הסכם האחדות שהושג בין הציונות הדתית לעוצמה יהודית. זהו המעשה הנכון לטובת ניצחון המחנה הלאומי בבחירות".

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "אני מברך את בצלאל ואיתמר על ההסכם שמאחד את מפלגות הציונות הדתית, רק ביחד ובאחדות נוכל להחזיר את המדינה למחנה הלאומי ולהחזיר את השפיות למדינה". 

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז מסר: "שבת שלום לכל עם ישראל. מברך את שותפיי לשעבר על הגעה להסכם".

ממפלגת הרוח הציונית נמסר: "הציונות הדתית המתונה שדוגלת בקירוב לבבות ואהבת ישראל ולא בשריפת גשרים תמצא בית רק ברוח הציונית".

איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' (צילום: ללא קרדיט)
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' (צילום: ללא קרדיט)

מנגד, מפלגת יש עתיד תקפה בחריפות את האיחוד ונמסר כי "‏ראש האופוזיציה נתניהו בילה את כל היום שלו כדי לוודא שמורשע בתמיכה בטרור, שלא עשה צבא, יהיה האיש החזק בגוש שלו".

ממפלגת העבודה נמסר: "הריצ'ץ' של העבודה: אשה, גבר, אשה, גבר. הריצ'רץ' של הכהניסטים: חשוך, שמרן, כהניסט, גזען, הומופוב".

גם יו"ר מרצ זהבה גלאון תקפה ואמרה כי "פרטי ההסכם: סמוטריץ׳ שר לשריפת כבישים, בן גביר שר לגירוש שמאלנים וערבים". ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) תקף: "מי שמברך על אחדות של גזענות, חותר תחת ערכי היהדות".  

כמו כן, בסקר מעריב שפורסם היום נמצא כי ריצה משותפת של עוצמה יהודית והציונות הדתית תביא 13 מנדטים, כאשר המנדט הנוסף בא על חשבון הליכוד.