בחירות 2022: על רקע המשך ההכנות של המערכת הפוליטית ליום הבוחר שעתיד לתקיים ב-1/11, יו"ר מרצ החדשה, זהבה גלאון, השתתפה הבוקר (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. בין היתר, התייחסה גלאון להסכמות בדבר הריצה המשותפת בין מפלגת הציונות הדתית ועוצמה יהודית, וכן לאיחוד אפשרי עם מפלגת העבודה.

בפתח דבריה, תקפה בחריפות את ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, לאחר שחברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר נפגשו בביתו שבקיסריה, יחד עם יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, על מנת לגשר בין הפערים בדרך לריצה משותפת. גלאון אמרה כי "אתמול בקיסריה הקימו מחדש את ברית הבריונים. ביבי, בן גביר וסמוטריץ', הכהניסטים עם הביביסטים.״ 

לאחר מכן, התייחסה לאיחוד אפשרי עם מפלגת העבודה: "אם אני אראה שאחת המפלגות, וזאת לא חייבת להיות מרצ, עלולה שלא לעבור את אחוז החסימה, אני אבקש ממרב להיפגש, אנחנו חברות, אנחנו נשים חכמות ויש לנו אחריות ושיקול דעת". בהמשך, התייחסה למצב המפלגה בסקרים, והדגישה כי אין סיכוי שתפרוש מהמירוץ. כמו כן, על שר האוצר, אביגדור ליברמן, אמרה כי היא מוכנה לשבת איתו בממשלה על מנת למנוע מנתניהו ממשלה. 

בתוך כך, סגן שר הביטחון, אלון שוסטר (המחנה הממלכתי), השתתף גם הוא באירוע ותקף את הממשלה הקודמת על כך שפגעה במוכנות של ישראל נגד האיום האיראני, בשל "אי העברת התקציב במשך שלוש שנים". לדבריו, "כעת הממשלה פועלת לתיקון המצב". עוד ציין, כי הסכם הגרעין המתגבש אינו מחייב וכי "ישראל יכולה לפעול שאיראן לא תהיה גרעינית". בהמשך, אמר כי ראש הממשלה, יאיר לפיד, צריך להישען על הרשימה המשותפת ולא פסל ששר הביטחון, בני גנץ, יעמוד בראשות הממשלה, גם אם יקבל מספר נמוך של מנדטים.