הודעתו של סגן השר אביר קארה על כך שלא יתמודד במסגרת "הרוח הציונית" בבחירות הקרובות מהווה סיבה לדאגה עבור השולמנים, אותם ייצג למעשה בכנסת. בתגובה לכך, הם התייצבו אמש בביתו, כשהם אוחזים במספר החתימות הנדרש להקמת מפלגה חדשה. "ישבתי אתמול לארוחת ערב בבית, ואז נשמעה דפיקה בדלת", סיפר הבוקר (ראשון) קארה, "בשלב הזה נכנסו שולמנים - והרבה מאוד חברים, בהם כאלה שלא ראיתי שנה שלמה. הם הגיעו עם החלטה - שהם רוצים להקים מפלגה, והחתימו אנשים לשם כך".

אביר קארה: "לא אגרור את ישראל לעוד מערכת בחירות"
אביר קארה: "אני אלך לכל קואליציה כדי שתהיה ממשלה מתפקדת"

הוא הוסיף ב-103FM: "היה פה די שמח אתמול בערב ואני צריך לקבל החלטה באיזו מסגרת יהיה לי הכי טוב להשפיע על המדיניות הכלכלית של הממשלה הבאה, אבל שיהיה ברור שאני לא יכול להתעלם מהם". סגן השר הדגיש כי "לפני שנה וחצי הם עשו הכל כדי שנקים מפלגה וחשבתי שלדבר הזה באמת אין שום סיכוי, אז בזמנו, והיינו צריכים להשתפשף".   

אלקטורלית, השולמנים בראשותך, יכולים לעבור את אחוז החסימה?
"המשימה היא מאוד מאוד גדולה, אבל יש במדינת ישראל הרבה יותר אנשים שאין להם ייצוג בכנסת".  

המגישים תהו - האם בידי קארה ישנם ארבעה מנדטים ביחד עם השולמנים, והוא השיב: "אני לא יודע, אנחנו צריכים לבחון את הנושא הזה ואני גם יכול להגיד לך את האמת שאני לא קיבלתי החלטה סופית בנושא, אבל אני כן חושב שיש פה הזדמנות חד פעמית. בשנים האחרונות, יש פה יותר מדי את הנושא של כן ביבי-לא ביבי, עכשיו אנחנו מסתכלים על המצב ורואים את ה־60-60 הנצחי הזה, אף אחד לא הולך לטפל ביוקר המחיה, ביוקר הדיור". 

איילת שקד בראיון באולפן וואלה!. צילום: מערכת וואלה!

"קיבלתי הצעות על ממפלגות אחרות, דבר שמעורר אצלי התלבטות רבה", חשף, "יש מפלגות קיימות שמאוד רוצות שאגיע אליהן". גולן וענת תהו בתגובה - "לא טעית שבסופו של דבר נשארת נאמן לחברים שלך בימינה ובהחלטה הזאת לא לחצות את הקווים", והוא השיב: "נאמנות היא אף פעם לא לאחרים, היא קודם כל לעצמך. נשארתי נאמן לעצמי לאורך כל הדרך, זו אף פעם לא נאמנות לחברים, זו נאמנות לאנשים, זה קודם כל אצלך ואחרי זה, זה עם אחרים".

"אני חושב שנאמנות היא ערך עליון בפוליטיקה, אמרתי את זה כל כך הרבה פעמים - בתוך הקבוצה שאתה משחק בה, תמיד תהיה נאמן עד הרגע האחרון כי בסוף זה משתלם", הדגיש. בהמשך הוא נשאל על איילת שקד, והשיב: "לא התבאסתי, אני יכול לאחל לה הרבה מאוד בהצלחה, אנחנו חברים טובים, אני פחות אהבתי את הצורה שבה היא הגיבה. אני יכול לאחל לה וללובי החקלאי בהצלחה".  

סייע בהכנה לכתבה: אמיתי דואק, fm103