ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תיווך בשבוע שעבר בין בצלאל סמוטריץ' לאיתמר בן גביר, והגיע איתם להסכם על ריצה משותפת בין הציונות הדתית לעוצמה יהודית. דן מרידור, שר לשעבר מטעם הליכוד, שוחח על כך עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm: "האם צריך לאפשר לאנשים שתומכים בטרור לשבת בממשלה? לא. לכן מוזר שבן גביר הוא לגיטימי". 

בשבועות הקרובים תבלעו צפרדעים: השמאל נכנס לכוננות ספיגה לקראת הבחירות 
גלאון במתקפה חריפה על נתניהו: "בקיסריה הקימו את ברית הבריונים"

מרידור התייחס להסכם בין סמוטריץ' לבן גביר, ולאפשרות כניסתו של בן גביר לממשלה ה-25: "היום שבו בן גביר ואנשיו יהיו בממשלה יהפוך את ישראל למדינה אחרת. הליכוד, זה שאני הכרתי, הוא זה שדחף והביא לשינוי חקיקה ולדה-לגיטימציה גמורה לכהניזם. כאשר אמרו לנו באו"ם 'הציונות היא גזענות', אנחנו הזדעזענו, כי הציונות בעיניי היא התנועה הלאומית הצודקת ביותר בעולם, מפוארת, אבל אסור שהכתם הגזעני הזה יהיה בתוכה - וזה בדיוק מה שעומד לקרות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"לממשלה הבאה יש קו יסוד אחד מרכזי - עצירת משפט נתניהו. אם בן גביר יסכים לכך, הוא יהיה שם. אני חושב שזה באמת דבר מזעזע. יש פה היבט מוסרי עמוק, מעבר לפוליטיקה העכשווית. גזענות היא לא לגיטימית בישראל, ולקחת אדם כזה, להכניס אותו למרכז השיח ולתת לו לגיטימציה - מביא את הציבור לתמיכה. לתת לו עמדה מרכזית בישראל בהחלט יהפוך אותנו למדינה אחרת, ואני חושב שהדבר העצוב הוא שנתניהו מבין את כל מה שאמרתי עכשיו, נתניהו לא גזען", הוא אמר.

על כך שנתניהו הכשיר את בן גביר בסבב הבחירות הקודם, מרידור טען כי "נתניהו לא כהניסט ולא גזען, אבל הוא דואג בראש ובראשונה לא לאפשר את בירור המשפט, שלא נדע אם הוא לקח שוחד או לא לקח, הפר אמונים או לא, הוא חושש מהתוצאה הזאת וכל דבר הופך להיות לגיטימי. זה באמת דבר חמור מאוד".  

מרידור התייחס לאפשרות שרע"ם או הרשימה המשותפת יהיו חלק מהקואליציה: "חשבתי שהכניסה של רע"ם לממשלה הייתה מהלך אמיץ מאוד של מנסור עבאס, אולי המנהיג האמיץ ביותר שהיה כאן בזמן האחרון. אני חושב שאחרי הפוליטיקה של ההסתה וההדרה, כל אחד הוא נגד השני. פתאום ראית שבממשלה אחת יכולים לשבת גם דתיים וחילונים ושמאל וימין, יהודים וערבים, כולל עבאס. זו הייתה באמת רוח מרעננת מול מה שהיה לנו קודם, השנאה והקיטוב הנוראיים האלה. האם צריך לאפשר לאנשים שתומכים בטרור לשבת בממשלה? לא. לכן מוזר שבן גביר, שהורשע בתמיכה בטרור בבית משפט ישראלי, ששם תמונה של טרוריסט בבית, הוא לגיטימי". 

לסיכום, על האהדה שמקבל יו"ר עוצמה יהודית אמר מרידור כי "אין לי טענה לציבור, יש לי טענה להנהגה. באין הנהגה ייפרע עם. העמים כולם הולכים אחרי מנהיגים טובים כמו צ'רצ'יל ומנהיגים רעים כמו היטלר, סטלין, מוסוליני, מנהיגים מושכים את העם אחריהם. כאשר מנהיג מוביל את העם ואומר 'זה אסור', אז רוב העם שומע. כאשר נותנים היתר מלמעלה לדברים הכי נוראים, אז היצרים הבסיסיים, הכמהים האלה, יוצאים החוצה. בכל עם יכולה להיות גזענות. כשההנהגה אוסרת, אומרת 'ואהבתם את הגר', אנשים לא מעזים לדבר כך. אתה מחנך את הציבור". 

סייע בהכנה לכתבה: אמיתי דואק, 103fm.