יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו העניק ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר התחייבות, אשר שכנעה אותו לבסוף להגיע לסיכום עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', כך דווח הערב (ראשון) ב"חדשות 12". עוד דווח כי סמוטריץ' ובן גביר לא נפגשו ישירות ביחד עם נתניהו, אלא כל אחד מהם נפגש עמו בנפרד.
בנימין נתניהו קורא לריצה משותפת של בן גביר וסמוטריץ' (צילום: דוברות הליכד)

עיתונאי מוכר הודיע: "אם בן גביר יהיה שר - אעזוב את הארץ"
סקר מנדטים דרמטי: זוהי המפלגה שיורדת מתחת לאחוז החסימה ומשנה את מפת הגושים

על פי הדיווח, בן גביר חשש כי לאחר הבחירות יפנה נתניהו לשר הביטחון גנץ, ויקרא לו להצטרף אליו לקואליציה, ובכך "למנוע הקמת קואליציה בה בן גביר יהיה שותף". נתניהו הבטיח לבן גביר כי תרחיש שכזה לא יקרה, ושבכל מקרה הוא לא ישאיר אותו ואת סמוטריץ' מחוץ לקואליציה העתידית האפשרית.

כזכור, יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הודיעו  בשישי האחרון כי הגיעו להסכמות וירוצו יחד בבחירות לכנסת. ההודעה הדרמטית הגיעה לאחר שהשניים נפגשו בביתו של יו"ר האופוזיציה נתניהו בקיסריה יחד עם יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין.

לפי ההסכם המקומות שתקבל מפלגת עוצמה יהודית הם 2, 5, 7, 9 ו-10, כאשר מפלגת הציונות הדתית תקבל יחידת מימון עודפת, אך החלוקה ברשימה תהיה שיוויונית עם חמישה מקומות בעשירייה הראשונה. ח"כ בן גביר מסר בתגובה כי "בעזרת השם בכנסת הקרובה יכהנו חמישה בן גבירים. נקים ממשלה לאומית, ממשלת ימין מלא מלא, יציבה וחזקה לישראל".

השניים היו בכנסת האחרונה ברשימה משותפת, אך מאז יציאתה של מערכת הבחירות לדרך לא הצליחו להגיע להסכמות לגבי המשך שיתוף הפעולה ביניהם. רק לפני כשבועיים הכריז בן גביר כי ירוץ עצמאית, ותקף את סמוטריץ' כי "בשונה מחברי בצלאל אני רוצה לתת ייצוג לכל הציונות הדתית, אבל לא רק. לצערי למרות כל הוויתורים שלי סמוטריץ בחר שלא לרוץ ביחד כי הוא רוצה בעיקר דתיים לאומיים קלאסיים".