יונתן פולארד, שישב בכלא האמריקאי במשך עשרות שנים, יצא היום (שלישי) בקריאה מפתיעה, כשתמך בהצבעה לשרת הפנים איילת שקד. תמיכתו הפומבית של פולארד באיילת שקד ומפלגתה גרמה לקולות בליכוד להרים גבה:" ציפינו מפולארד להכרת התודה לנתניהו שנלחם עבורו בשמך שנים רבות ובסוף היה זה שהביא אותו הביתה".

בגלל "אהבתי האין סופית למדינה והמסירות שלי להישרדותה ולעתידה אני קורא עכשיו להצביע לאדם שאני יודע שישרת את מדינת ישראל בצורה שתשמור הן על האינטרסים החיוניים שלה והן על כבודה - והבן אדם הזה זו איילת שקד", ציין פולארד בהודעתו.

"בעלי אמר: 'רק שתיים היו חזקות כמוך: גולדה וציפי לבני'" | איילת שקד בראיון חשוף
שבועיים וחצי להגשת הרשימות: מגעים לאיחוד בין הרוח הציונית לבית היהודי

יונתן פולארד קורא להצביע לאיילת שקד. באדיבות דוברות

עוד הוא הוסיף כי "היא הראתה נאמנות בממשלה הקודמת, אבל אני מאמין בלב שלם שהיא מבינה שנעשו שגיאות על ידה ושהיא לא תחזור עליהן. אנחנו צריכים אותה עכשיו, חופשיה ונקייה מכל ההשפעות הרעות שפגעו בה אישית ופוליטית".

פולארד המשיך להסביר את תמיכתו בשקד: "כולנו עושים טעויות. ההבדל הוא בין אלה בנינו שמסרבים להכיר בשגיאות האלה ובין אלה בנינו שמכירים בשגיאות ועומדים על כך לא לחזור עליהן. אני מאמין שאיילת שקד היא אדם כזה. מגיעה לה ההזדמנות להמשיך להיות חלק מהנהגה הישראלית, ובתקופה הקשה והמסוכנת בהיסטוריה שלנו אנחנו צריכים וראויים לפטריוטית מוכחת כמו איילת שקד".

כאמור, בליכוד היו מי שהופתעו בעקבות תמיכתו של פולארד בשקד. הגדיל לעשות ח"כ יואב קיש שצייץ נגד שקד: "למי ששכח. מפלגת ימינה בראשות בנט ושקד לקחה מצביעי ימין לטובת ממשלת לפיד הנוכחית בתמיכת האחים המוסלמים. שקד היא עדיין מכהנת כשרה בממשלה זו. אפס חשיבות לאמירות שיוצאות ממנה, הכל שקרים. אסור למצביעי הימין לתמוך באותם אלו שהעלו את הממשלה המסוכנת הזו לשלטון. שמאל אנטי ציוני בתחפושת".

כזכור, איילת שקד כיהנה בעבר כראש השדולה בכנסת למען שחרור פולארד. לאחרונה היא התאחדה לרשימה משותפת יחד עם "דרך ארץ", בראשות שר התקשורת יועז הנדל. על אף האיחוד, רשימתם לא עוברת עד כה את אחוז החסימה ברוב סקרי הבחירות.