כ-12 שעות לאחר הודעת התמיכה המפתיעה באיילת שקד ומפלגתה, יהונתן פולארד הודיע הערב (שלישי) כי הוא חוזר בו. בנימוקי החלטתו, כתב פולארד כי "לאחר שיחות שהתקיימו בתקופה האחרונה והיו נראות חיוביות ואחרי פרסום דברי ביחס לאיילת שקד הבוקר, התברר לי שהיא מסרבת לבצע שינויים הכרחיים ברשימתה ולהתחייב שהיא תצטרף רק לממשלת ימין שתשמור על הזהות היהודית של המדינה. הדבר מעורר חשש אמיתי שהיא שוב תעביר קולות מימין לשמאל. לכן אני חוזר בי מתמיכתי בה".

שקד מסרה בתגובה להודעתו של פולארד: "שמחתי לשמוע הבוקר על התמיכה בי מצד ג׳ונתן פולארד. מכונת הרעל שהופנתה כלפיו מהרגע שהודיע על תמיכתו בי העמידה את ג׳ונתן במצב בלתי אפשרי ואני שמחה כי הוציא עצמו מעין הסערה. לגיבור ישראל כמו ג׳ונתן מגיע להיות בלב הקונצנזוס ולא להפוך למטרה בשיח הרעיל של הפוליטיקה הישראלית. כפי שאמרתי מעל כל במה בשבועות האחרונים - רק ביחד ננצח, זהו סוד כוחו של עם ישראל".

בהמשך, אמרה בכנס במשואות יצחק כי "שמחתי מאד לשמוע על התמיכה בי מצד ג׳ונתן פולארד ושהוא רוצה לעזור לי. מהרגע שההודעה שלו יצאה מכונת הרעל שהופנתה כלפיו העמידה את ג׳ונתן במצב בלתי אפשרי. לאורך כל היום ג׳ונתן קיבל מאות הודעות איום ונאצה, הבעת צער על שהשתחרר מהכלא, איחולי מוות ועוד הודעות אלימות ומבזות. אני שמחה כי הוציא עצמו מעין הסערה".

 לגיבור ישראל כמו ג׳ונתן מגיע להיות בלב הקונצנזוס ולא להפוך למטרה בשיח הרעיל של הפוליטיקה הישראלית. כפי שאמרתי מעל כל במה בשבועות האחרונים - רק ביחד ננצח, זהו סוד כוחו של עם ישראל. אני לא מתכוונת להיכנע לשיח השנאה האלים, ככה מפרקים מדינה. אני מתכוונת להילחם על עם ישראל ולנצח", הוסיפה.

יו''ר הרוח הציונית איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)
יו''ר הרוח הציונית איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)


כזכור, הבוקר יצא פולארד בקריאה מפתיעה, כשתמך בהצבעה לשרת הפנים. בגלל "אהבתי האין סופית למדינה והמסירות שלי להישרדותה ולעתידה אני קורא עכשיו להצביע לאדם שאני יודע שישרת את מדינת ישראל בצורה שתשמור הן על האינטרסים החיוניים שלה והן על כבודה - והבן אדם הזה זו איילת שקד", ציין פולארד בהודעתו.

"כולנו עושים טעויות. ההבדל הוא בין אלה בנינו שמסרבים להכיר בשגיאות האלה ובין אלה בנינו שמכירים בשגיאות ועומדים על כך לא לחזור עליהן. אני מאמין שאיילת שקד היא אדם כזה. מגיעה לה ההזדמנות להמשיך להיות חלק מהנהגה הישראלית, ובתקופה הקשה והמסוכנת בהיסטוריה שלנו אנחנו צריכים וראויים לפטריוטית מוכחת כמו איילת שקד", הוסיף. 

יונתן פולארד קורא להצביע לאיילת שקד. באדיבות דוברות

בליכוד היו מי שהופתעו בעקבות תמיכתו של פולארד בשקד. הגדיל לעשות ח"כ יואב קיש שצייץ נגד שקד: "למי ששכח. מפלגת ימינה בראשות בנט ושקד לקחה מצביעי ימין לטובת ממשלת לפיד הנוכחית בתמיכת האחים המוסלמים. שקד היא עדיין מכהנת כשרה בממשלה זו. אפס חשיבות לאמירות שיוצאות ממנה, הכל שקרים. אסור למצביעי הימין לתמוך באותם אלו שהעלו את הממשלה המסוכנת הזו לשלטון. שמאל אנטי ציוני בתחפושת".

כזכור, איילת שקד כיהנה בעבר כראש השדולה בכנסת למען שחרור פולארד. לאחרונה היא התאחדה לרשימה משותפת יחד עם "דרך ארץ", בראשות שר התקשורת יועז הנדל. על אף האיחוד, רשימתם לא עוברת עד כה את אחוז החסימה ברוב סקרי הבחירות.