פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל התראיין הבוקר (רביעי) אצל אראל סג"ל בתכניתו ב-103FM ושוחח עימו על הדרך של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן-גביר, בבחירות 2022. מרזל אמר בפתח השיחה כי "ד"ר מיכאל בן ארי ואני הודענו לאיתמר, עם כל הידידות והאהבה, עוצמה יהודית הוקמה לצורך אידיאולוגי ולא לצורך פוליטי. כמובן שרצים לפוליטיקה כדי להגשים אידיאולוגיה, אבל אם אידיאולוגיה היא גמישה, אז זה לא נכון". 

ח"כ בן גביר מסרב להירגע לאחר הפיגוע בקבר יוסף: "למה יש נשק? זה מטאטא?"
ח"כ בן גביר מעריך: זה מה שצריך לקרות כדי שנתניהו יהיה ראש ממשלה

כאשר נשאל לגבי איפה בדיוק איתמר בן גביר התגמש מבחינה אידיאולוגית, השיב: "אני באמת לא רוצה לבקר אותו, אני אוהב אותו, מבחינתי הוא הילד שלי, גדל אצלי, אני אוהב אותו. אני נותן לו חיבוק. הוא לא שמאלני, חס ושלום. הוא אחד מהפוליטיקאים המבריקים, איש מאוד מוכשר, עשה הרבה דברים מאוד טובים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

מרזל המשיך וטען: "אנחנו הוקמנו כדי להציל את מדינת ישראל ולהתמודד עם הבעיות האמתיות שלה, גם בנושא של הזהות היהודית, האויבים בתוכנו, ולא אחמד טיבי. אפשר להתווכח עם אחמד טיבי, השאלה מי בוחר באחמד טיבי. קודם כל, כאשר מוכנים לוותר, אנחנו הובלנו קווים אידיאולוגיים. כשבן אדם אומר 'אני כבר לא שייך לזה, השתנתי', אז אני אומר 'אני לא השתנתי'". 

פעיל הימין נשאל האם איתמר בן-גביר באמת השתנה, וענה שהוא לא מתכוון לגרום לאנשים שלא לתמוך ביו"ר עוצמה יהודית או לא להצביע לו, אך "למסעדה שלו אני לא יכול לתת כשרות כי אין פה התייעצות אידיאולוגית, כל המוסדות של התנועה נסגרו. אפילו לרב כהנא הייתה מזכירות, היו דיונים". 

לאמרה כי יכול להיות שבן-גביר מתנער מהם, אמר מרזל שזו זכותו, "למרות שעוצמה יהודית היא תנועה שלנו. אני ומיכאל בן ארי הקמנו אותה. אני לא בטוח שאצביע, אני מעולם לא הצבעתי למשהו שאני לא מאמין בו. קרה שלא הצבעתי בבחירות, הרבה פעמים. אין דמוקרטיה במדינה, מהרגע שד"ר מיכאל בן ארי לא יכול לרוץ לכנסת, בעצם בג"ץ קבע לנו שאיתמר הוא המועמד שלנו. אותי פסלו, הם החליטו שהוא המועמד. אני אגיע לקלפי, ככל הנראה, אם הערכים והדרך שלי לא תהיה שלהם, אני לא מצביע, אני לא חייב להצביע". 

לטענה כי הוא הפך את בן-גביר לשמאלן, מרזל שב והתנגד: "חס ושלום, איתמר הוא בחור טוב, עושה דברים טובים. עזרתי לו לאורך הדרך, גם השנה, אבל כשהבנתי שהוא אומר לי שהוא לא ממשיך את הדרך וכשאני רואה שלאנשים כמו ד"ר בן ארי אין שום השפעה, אין שיקול דעת אידיאולוגי, אני לא יכול שאנשים, כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה, אבל שאנשים לא יחשבו שאיתמר מייצג את ברוך מרזל, את הדרך שלנו או את ד"ר בן ארי. הוא מייצג את עצמו". 

בסיום הריאיון, ציין מרזל כי "אני 50 שנה פעיל בענייני ציבור. הייתי המזכיר של הרב כהנא בכנסת. רצתי בבחירות, יכולתי להיות חבר כנסת, אבל מעולם לא עשיתי פוליטיקה. הלכנו עם דרך. הרע במיעוטו הוא גם רע, אני לא מצביע לרע". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM