הצעת פשרה שעלתה במסגרת הדיונים לאיחוד בין הבית היהודי לרוח הציונית עלולה לטלטל את השותפות בין שקד להנדל. יו"ר הבית היהודי, יוסי ברודני דרש לאורך כל הדיונים לפרק את השותפות עם הנדל-האוזר ולהציב במקומותיהם נציגים "סרוגים".

השרה שקד, שתחילה סרבה לקבל את הדרישה, עשוי לקבל את הצעת הפשרה שעלתה בתקופה האחרונה, הנדל נשאר, ואילו האוזר ישומנך במקומו ברשימה. בניגוד לשקד, הנדל מסרב בתוקף להצעה וטוען כי אם הרשימה שתיווצר אחרי האיחוד עם ברודני תעבור את אחוז החסימה ותיכנס לכנסת, הוא יהיה שם לבדו להתנגד לחבירה לממשלת ימין צרה. הנדל הודיע בפירוש שלא ירוץ עם "מי שמתכוון להשלים ל-61" ואמר: "אני מתנגד נחרצות להשלים 61 לנתניהו״.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בבית היהודי הבהירו כי אם יקבלו את מקומות שלוש וארבע ברשימה, האיחוד יצא לפועל, גם אם הנדל יישאר השני, אבל האוזר יירד למקום החמישי. כזכור, בסקר מעריב שפורסם בשבוע שעבר, הרוח הציונית נותרה מתחת לאחוז החסימה ואף נחלשה וקיבלה 1.9% בלבד - לעומת 2.8% בסקר הקודם. 

בחודש שעבר דווח כי שקד וברודני אינם מנהלים שיח ישיר, אך צוותיהם בהחלט מקיימים משא ומתן על איחוד. לפי גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן, הדרישה של ברודני כתנאי לריצה משותפת היא שני נציגים לבית היהודי ברביעייה הראשונה ומועמד מוסכם במקום החמישי, כשיחידת המימון תהיה שייכת לבית היהודי.

כמו כן, אם הרשימה המאוחדת תהיה בממשלה, ברודני דורש תפקיד שר לעצמו ותפקיד יו"ר ועדה או סגן שר לנציג נוסף מטעם מפלגתו. אם האיחוד אכן ייצא לפועל, הרשימה תרוץ בבחירות עם האות המיתולוגית של מפד"ל - ב'.