ראש הממשלה, יאיר לפיד, נערך לסגירת הרשימות לבחירות הקרבות, והזמין היום (חמישי) לפגישה את יו"ר העבודה, מרב מיכאלי, ויו"ר מרצ, זהבה גלאון, במטרה לשכנע את השתיים לחבירה ולהוביל למהלך לאיחוד. הפגישה צפויה להתקיים במוצאי שבת, בשעה שמונה בערב.

חדשות רעות ליאיר לפיד: הסיבה שלא צפוי להתרחש איחוד בין העבודה למרצ

יו״ר מרצ, זהבה גלאון, השיבה בתגובה להזמנת לפיד לפגישה: ״כמובן שאגיע, יש מצב שעם עוגה ושתיה ללא קשית״. מיכאלי הגיבה לניסיונות השכנוע של לפיד למהלך איחוד באולפן וואלה! ואמרה כי "לא משנה מה לפיד יציע - אני אתנגד".

גורם במפלגת יש עתיד מסר: "אנחנו נמשיך לנסות לשכנע אותה (מיכאלי) לעשות את המעשה הנכון והאחראי ולשים את טובת המדינה לפני השאיפות האישיות".

חברת הכנסת מטעם מפלגת מרצ, גבי לסקי, הגיבה על דברי יו"ר העבודה: "לפי כל המגמות, מרצ עוברת את אחוז החסימה בעוד מפלגת העבודה במגמת ירידה בסקרים. מרצ היא מפלגה חשובה, והיחידה שמדברת על סיום הכיבוש, שותפות יהודית-ערבית והמאבק במשבר האקלים, לצד הדרישה לצדק חברתי".

עוד הוסיפה כי "מתוך אחריות לגוש מרצ, אני עדיין מוכנה לשקול את עניין האיחוד באם יש צורך בו כדי למנוע אובדן מנדטים מתחת לאחוז החסימה. מפלגת העבודה מסרבת לשקול את הנושא. בצל הסכנה שתקום ממשלת נתניהו - כהניסטים לאחר הבחירות - זה הסמן לפעול באחריות".

כזכור, מיכאלי דחתה על הסף את איחוד מפלגתה עם מפלגת מרצ בבחירות הקרובות. "אין שום הגיון בריצה הזו, בפעם היחידה שניסינו זה נכשל כישלון חרוץ, זה גם הביא הרבה פחות מנדטים וגם הביא את ביבי", הסבירה בריאיון לוואלה. "בפעם הקודמת שרצנו בנפרד הבאנו 13 מנדטים והחלפנו את ביבי, וכך זה יקרה גם הפעם".

מרב מיכאלי באולפן וואלה! (צילום: וואלה!)
למרות התנגדויותיה לאיחוד, מיכאלי הודיעה זמן קצר לאחר ההזמנה כי תגיע " בלב פתוח לשיחה בנושא.  המטרה המרכזית והעיקרית שלי - למנוע את חזרת הימין הממשלה".
מיכאלי מסרה: "אנחנו נמצאים כאן היום במקום שהיה בעבר מועדון ה"פוסיקט" – מקום שהיה סמל לניצול נשים, לפגיעה בנשים, מקום שמסמל יותר מכל את היכולת לשנות מציאות. בבחירה שלנו להגיע למקום הזה ולעשות כאן את ישיבת הסיעה, יחד עם חברות וחברי הכנסת המצוינים שלנו, יש אמירה חברתית משמעותית". 

"לפני 20 שנה שהתחלתי את המאבק נגד פגיעות מיניות זה היה דבר שאסור היה לדבר עליו. עשינו דרך ארוכה מאוד, ויש עוד דרך ארוכה מאוד לפנינו. מפלגת העבודה מחויבת בראש ובראשונה שנשים פשוט תהיינה בטוחות, שהמדינה תתייחס אליהן, שהן לא רק ירוויחו שכר שווה, אלא שהחקיקה צריכה להגן עליהםן, ומערכות אכיפת החוק ידעו אין לטפל בהן אם הן חלילה נפגעות".

"במעבר חד,  קיבלתי את הזמנתו של ראש הממשלה וכמובן אגיע בלב פתוח לשיחה בנושא.  המטרה המרכזית והעיקרית שלי - למנוע את חזרת הימין הממשלה. הסוגיה שנדון בה היא מה הדרך הכי טובה לעשות את זה.  אין כאן וויכוח לא על ג'ובים ולא על מינויים פוליטיים, אלא על הדרך של מדינת ישראל. אין מחויבת ממני למטרה הזו", סיכמה.