לאחר פירוק השותפות בינה לבין "דרך ארץ" של יועז הנדל וצביקה האוזר, יו"ר "הרוח הציונית", איילת שקד, מתכונת להאיץ את המשא ומתן עם ראש רשימת "הבית היהודי", יוסי ברודני. 

הנדל על הפרידה משקד: "יש בינינו פער שלא ניתן לגשר עליו"

לפי גורמים המעורים בפרטים, השניים ינסו לייצר בלוק טכני, כאשר שקד תרוץ בראש הרשימה וברודני במקום השני. המקום השלישי יינתן למועמד מטעם שקד, ובמקום הרביעי יוצב נציג מטעם ברודני. 

שר התקשורת יועד הנדל (צילום: אבשלום ששוני)
שר התקשורת יועד הנדל (צילום: אבשלום ששוני)

בינתיים, בציונות הדתית קוראים לשקד לפרוש מהמירוץ: "יחד, שקד והנדל היו רחוקים מלעבור אחוז חסימה, עכשיו כשהם לבד ברור שכל הצבעה לשקד היא זריקת קול לפח וסכנה לימין. אנו קוראים לשקד לגלות אחריות לגוש הימין ולמדינה ולפרוש מהמירוץ ולא לגרום לימין לאובדן קולות בבחירות גורליות שבסופן עלולה לקום ממשלת שמאל עם הרשימה המשותפת, אין לנו קולות לבזבז".

גם דני דנון (הליכוד) קרא לשקד לפרוש בראיון בערוץ 14: "לא ברור אם המחזה הזה קומי או טרגי. שקד והנדל צריכים להתפטר מהממשלה עוד היום, לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים ולעשות חשבון נפש".

הבוקר התייחס הנדל לפירוק בפוסט שפרסם בפייסבוק, בו הסביר: "הקמתי את הרוח הציונית עם איילת שקד מתוך הסכמה על יעד אחד הקמת ממשלת אחדות. יש בינינו פער שלא ניתן לגשר עליו. אם מוכנים לממשלת 61 של מחנה רק ביבי לא תהיה ממשלת אחדות. ובעיני ממשלה צרה של ביבי ובן גביר או השמאל מרכז והמשותפת זה אסון. אני לא יכול לאפשר שעל גבי תיווצר אפשרות שתקום ממשלה צרה שתדיר חצי מהעם ותמשיך את חוסר היציבות".