דחיית האיחוד בין שקד לבית היהודי: גורמים במפלגתו של יוסי ברודני סיפרו הבוקר (שני) למעריב כי הם קיבלו פניה מגורמים בליכוד, שביקשו מהם לסרב להצעה של שקד, שכן לדבריהם שיתוף הפעולה בין הצדדים לא יסייע לנתניהו לנצח בבחירות ויפגע בסיכויי הימין להגיע ל-61 מנדטים.

בכירי הבית היהודי, שמנעו את ההצהרה על האיחוד המסתמן, מסרו בתגובה: "יש להציב את יוסי ברודני בראש הרשימה. לא נסכים למה ששקד רוצה, הפתק צריך לשאת את השם 'הבית היהודי' ללא צירוף המילים 'בראשות איילת שקד'. כמו כן, אנו דורשים שוויון ברביעייה הראשונה: המקום הראשון והשלישי חייבים להיות שלנו".

לאחר פירוק השותפות עם הנדל: שקד קרובה לסיכום עם מפלגה אחרת

בתוך כך, יוסי ברודני שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM על האיחוד המתעכב. לשאלה האם הם ביחד או לא, ומה קורה, ענה ברודני "לא עברה שום רכבת הרים פוליטית, ככה זה מטבעם משאים ומתנים. אנחנו בעזרת השם נרוץ ביחד - איילת שקד והבית היהודי. יש כמה בעיות טכניות, כל הדברים האלה ייפתרו". 

לשאלה האם מדובר במחלוקות על מיקומים או על אידיאולוגיה, השיב ברודני כי "האידאולוגיה היא מאוד מאוד ברורה. אנחנו סגרנו את הדברים, עושים פנצ'ונים אחרונים ובעזרת השם אנחנו נצא לדרך".

ברודני נשאל כאמור על כך שמספר גורמים במועצה של הבית היהודי דיווחו לכתבת מעריב, אנה ברסקי, שהם קיבלו פנייה מהליכוד, ואלה הסבירו להם שהאיחוד הזה לא יסייע לנתניהו לנצח, אלא להיפך, הוא יהרוס את הסיכוי של הימין להגיע ל־61: "אני חושב שמפלגת הליכוד היא מפלגה מחויבת למציאות. חשוב שהיא תהיה בנוף הפוליטי. אני לא קיבלתי שום טלפון, ואני לא יודע אם אחרים במועצת הבית היהודי קיבלו טלפונים". 

ברודני התייחס לסוגיית ה-61 לנתניהו: "אנחנו לא מנסים להביא 61 לנתניהו. אנחנו מנסים להביא 61 לעם ישראל, אנחנו מנסים להביא ממשלה שתתפקד ותדאג פה לכל הדברים - לביטחון, ליוקר המחיה, ליוקר הדיור, לסטודנטים, לחיילים משוחררים, לזה שאנשים לא מצליחים לגמור את החודש".

עוד הוסיף באותו נושא כי "אנחנו בעד ממשלה רחבה. אנחנו בהחלט בימין, אנחנו לא מתנגדים לממשלה בראשות נתניהו, אבל אנחנו בעד ממשלה רחבה. רק דרך אגב, אנחנו היחידים שאומרים את זה, ורק כדרך אגב, גם זה מה שיקרה אחרי הבחירות. למעט המפלגות הלא ציוניות, אנו לא פוסלים אף מפלגה. יש לנו מפלגות שאידאולוגית, אנחנו פחות מתחברים אליהם, אבל עדיין מכיוון שאנחנו עוסקים באיחודים וחיבורים, וגישורים, ורוצים שכמה שיותר. בסופו של דבר, אנחנו נשב בממשלה שהמפלגה הגדולה בימין נמצאת בתוך הממשלה, שזו כנראה תהיה הליכוד". 

לטענה כי אמר פעם שהוא מעדיף לשבת בממשלה עם מרצ מאשר עם הציונות הדתית שיש בה מרצ, ברודני סתר את הנאמר: "זה ממש לא ציטוט שלי, דבריי הוצאו מהקשרם. אני לא אמרתי שלא אשב בממשלה כזאת, אמרתי רק שלא אצביע למפלגה שיושב בה איתמר בן גביר". 

לסיום, אמר ברודני: "אני לא פוסל אף אחד, למעט המפלגות הלא ציוניות. אני חושב שאת הקצוות צריך להשאיר בקצה. בכללי, זה נכון לא ללכת לקצוות. מכיוון שלא אני זה שמרכיב את הממשלה, לא מתעסק במפלגות אחרות. לא פוסל מפלגות אחרות, למעט המפלגות הלא ציוניות".