יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, קיבל היום (חמישי) את עתירתם של מפלגת חוסן לישראל ותקווה חדשה – אחדות לישראל ועו"ד שחר בן מאיר, וחייב את ח"כ בנימין נתניהו ואת מפלגת הליכוד, להסיר כל סרטון וכל פרסום מכנס בחירות בו נראים ילדים.

מפלגת חוסן לישראל, תקווה חדשה – אחדות לישראל ועו"ד שחר בן מאיר, עתרו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית (בשתי עתירות) כי במסגרת פרסומים וכנסים, הפרו ח"כ בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד את האיסורים על שימוש במשאבי ציבור ובילדים לצורך תעמולת בחירות, איסורים הקבועים בחוק הבחירות (דרכי תעמולה). העתירה נסבה על סרטון שפורסם על ידי הליכוד, שבו נראה ח"כ בנימין נתניהו משוחח עם אישה שמחזיקה עגלת תינוקות ובה תינוקת.

השופט עמית ציין בהחלטתו: "הופעתה אינה אינצידנטלית לסרטון אלא קריטית למסר הפוליטי שאותו המשיבים מבקשים להעביר – כי יפעלו להוזלת עלויות החינוך לילדים בגילאי 3-0 (ראו מכתב השופט חשין וכן תב"כ 45/19 קדמן נ' רשימת ש״ס (17.1.2013)). לראיה, בסוף הסרטון המשיב אומר "יש לי רק בקשה אחת... פתק מחל בקלפי" ואז פונה ישירות לתינוקת ושואל אותה 'את מסכימה?'. השתתפות מעין זו של ילדים לצרכים תעמולתיים מובהקים, ביקש סעיף 2ג לחוק דרכי תעמולה למנוע..."

בנוסף, הורה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכסות את סמל המדינה המוצב על פודיום הנאומים ברכב הבחירות של הליכוד. "חותר תחת התכליות המונחות בבסיס האיסור ועלול ליצור את הרושם שסמל המדינה מזוהה עמו", אמר.