עימות לקראת הבחירות: חבר הכנסת עופר כסיף פנה היום (שלישי) באמצעות בא כוחו עו"ד דניאל חקלאי, ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט יצחק עמית בבקשה להסרת שלט הבחירות של עוצמה יהודית, וכן ליועמ"ש עו"ד גלי בהרב-מיארה, בבקשה להורות על פתיחה בחקירה פלילית כנגד ח"כ איתמר בן גביר בגין הסתה לאלימות. 

"הוא מבין שצדקתי": בן גביר התייחס לביקורתו על נתניהו בעבר


בשלט שנתלה על דרך איילון מצוטטת ברכת ראש השנה שמשמעותה השמדת אויבים, ובו מוצגים חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי ועופר כסיף מחד"ש-תע"ל.

כסיף שביקר מוקדם יותר באום אל-פאחם, מסר בסרטון שצילם: "הסכנה הפאשיסטית גדולה וממשית. חיצי ההסתה מכוונים לא רק נגדי ונגד חבריי אישית. השלט קורא לרדיפה וגירוש של כל הציבור הערבי פלסטיני והכוחות היהודים הדמוקרטיים. אני קורא לציבור לצאת להצביע באחד בנובמבר ולנצח את הפאשיזם".

חבר הכנסת איתמר בן-גביר הגיב לכסיף: "עופר כסיף, השלט שתמונתך מתנוססת עליו קורא לגרש מהארץ את מי שתומך ופועל למען פגיעה בחיילי צה"ל - ואתה וחבריך טיבי ועודה, תומכי הטרור, עונים בדיוק על ההגדרה הזו. לא נסיר את השלט, ונאמר בקול צלול וברור: מקומכם בפרלמנט בסוריה, ולא בפרלמנט הישראלי".

במקביל, פעילי מפלגת העבודה, בהובלת עו"ד רועי ברזילי, סגן ראש העיר רמת גן מטעם מפלגת העבודה, פנתה למשטרה בדרישה לפתוח בחקירת השלט. בפנייה למשטרה נכתב כי מדובר בהפרה של סעיף 144 לחוק העונשין, האוסר פרסום הסתה לגזענות, ואוסר הסתה לאלימות. סגן ראש העיר, עו"ד רועי ברזילי, פנה גם למנכ"ל העירייה ולממונה על השילוט בעירייה, על מנת שיבחנו את תליית השלט.

עו"ד רועי ברזילי, איש מפלגת העבודה וסגן ראש העיר ר"ג: "תושבי רמת גן מוקיעים את שלט השנאה וההסתה שהוצב בכניסה לעירנו. אזרחי המדינה הערבים אינם אויבים שלנו - גם כאשר אנחנו חלוקים בדעותנו. השלט לא רק פוגע ברגשות הציבור, אלא גם מהווה קריאה מסוכנת לפעולה, ואנחנו נלחמים להסרתו המיידית".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה): "סגן ראש עיריית רמת גן ואיש מפלגת העבודה, רועי ברזילי, מייצג את העמדה הברורה של רוב תושבי רמת גן שסולדים מהגזענות שמפיצים איתמר בן גביר ושותפיו. קמפיין השנאה בהובלתם ששוטף את הארץ מחייב תגובה ברורה ונחרצת, ומפלגת העבודה נחושה להתייצב מולו בכל ישוב ועיר ברחבי המדינה".