דרמה פוליטית: יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, פסל הערב (רביעי) את עמיחי שיקלי מהתמודדות ברשימת הליכוד במערכת הבחירות הקרובה. כאמור, שיקלי כיהן בעבר במפלגת ימינה, אך התפטר ממנה לאחר חילוקי דעות משמעותיים. הוא שוריין במקום ה-14 ברשימת הליכוד לכנסת ה-25. בתגובה, אמר שיקלי: "החלטה שערורייתית, השופט יצחק עמית הוא פוליטיקאי בגלימה. העיקר שדבקתי בדרך ושמרתי על עקרונותיי".

קיבל החטה: שיקלי ימשוך את הערעור ויוכל להתמודד במפלגה קיימת
עמיחי שיקלי מסמן את התקווה לעתיד של גוש הימין | אראל סג"ל

בהחלטה קבע יו"ר הוועדה, השופט יצחק עמית, כי לא ניתן לראות בו כמי שהתפטר סמוך לפרישתו, לכן אינו כשיר להיכלל ברשימת הליכוד". בליכוד תקפו את ההחלטה ובהודעתם נכתב: "הליכוד רואה בהחלטה האבסורדית הזאת פגיעה חמורה בדמוקרטיה - נערער לעליון".

כזכור, באפריל השנה הכריזה ועדת הכנסת על שיקלי כח"כ פורש, מה שמנע ממנו לרוץ במסגרת קיימת בבחירות לכנסת הבאה. מיד לאחר ההכרזה הודיע שיקלי כי יפנה לבית המשפט בנושא. בחודש יוני קיים שיקלי את הבטחתו וערער בבית המשפט על ההחלטה. בערעור שהגיש שיקלי באמצעות עורכי הדין אלון פומרנץ ושמרית כרמי נעמת ממשרד ליפא מאיר ושות׳, מתוארים הכשלים הרבים שנפלו לטענת שיקלי בהחלטה להפרישו.

בהמשך, החליט שיקלי לקבל את הצעת הפשרה שהוצעה לו ולהתפטר מן הכנסת. בנוסף, משך את הערעור שהגיש נגד ההכרזה עליו כח"כ פורש ובתמורה לא יינקטו נגדו סנקציות, כך שיוכל לרוץ בבחירות הקרובות במפלגה קיימת.