שמונה ימים לפני הבחירות: פסגת המנהיגים של מעריב ו-וואלה, בנושא "מבט אל עתידה של מדינת ישראל" התקיימה היום (שני) במרכז הכנסים של הבורסה לניירות ערך בתל אביב. הפסגה הפגישה בין בכירי המשק והכלכלה, מקבלי החלטות, אנשי ממשל, אנשי עסקים מובילים, ומומחים מעולם האקדמיה הבריאות ואנשי תקשורת.

נאום, יאיר לפיד, ראש ממשלת ישראל from Oren Segal on Vimeo.

יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, התייחס לסערת ההקלטות וטען: "אמרתי לעבאס בעצמי שהדבר הזה חסר כל היתכנות אמיתית, מכיוון שאי אפשר לקיים ממשלה יציבה משום שהוא לא יוכל לעמוד בלחצי הציבור שלו. אנחנו ניסינו לשכנע אותו לא להצטרף לממשלה בצד השני, ואמרנו לו שאם הוא לא יקים ממשלה עם השמאל, גם בנט וגם חברי כנסת מתקווה חדשה לא ירצו ללכת לבחירות ואנחנו נוכל להקים ממשלה".

"הוא אמר לי, ואני יכול להבין אותו, שהוא לא מוכן להסתכן בעוד בחירות כי התקנון הפנימי של רע"מ יכול למנוע ממנו להתמודד שוב. דיברנו על דברים שגם היום אנחנו מוכנים לעשות - השקעה מסיבית בפתרונות לפשיעה ערבית. לא הגיוני שאנשים יפחדו לצאת מהבית. הדבר השני הוא המשך המהלך שעשינו לאורך שנים, והוא קידום תעסוקה ותשתיות", הוסיף.

ליברמן: "משער שסמוטריץ' הדליף את ההקלטות בעצמו"

 יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ושר האוצר אביגדור ליברמן התייחס לסערת ההקלטות של בצלאל סמוטריץ: "ההשערה שלי ברורה מאוד שמי שהוציא את זה הוא בצלאל סמוטריץ' בעצמו. הוא בן אדם מחושב, חתרן בלתי נלאה. מי שעוקב אחריו ומה שעשה לאורי אריאל, בנט ושקד, אז מה שהוא עשה עכשיו לנתניהו זה המשך ישיר של פעילותו. סמוטריץ' אמר את האמת סוף סוף".

אביגדור ליברמן בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: אבשלום ששוני)
אביגדור ליברמן בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: אבשלום ששוני)

בן גביר: "אם לא תקום ממשלת ימין מלא-מלא אני לא שם"

ח"כ איתמר בן גביר העביר בפסגת המנהיגים של מעריב ו-וואלה מסר לנתניהו והצהיר: "אם לא תקום ממשלת ימין מלא-מלא אני לא שם. גנץ הוא שמאל. אני הראשון שהלך לערוצי הטלוויזיה ואמר, יומיים אחרי הבחירות, 'לא יקום ולא יהיה' ממשלה עם רע"מ. אני הראשון שמנע את זה. קראתי שעבאס אמר שכולם בכנסת דיברו איתו חוץ מבן גביר". לכתבה המלאה.

איתמר בן גביר בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: אבשלום ששוני)
איתמר בן גביר בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: אבשלום ששוני)

גלאון: "האקדח שבן גביר שלף בשייח' ג'ראח הופנה לעבר כולנו"

יו"ר מרצ זהבה גלאון העבירה ביקורת חריפה על גוש נתניהו ובפרט על ח"כ איתמר בן גביר: "אחרי שראיתי אותו מפנה אקדח בשייח ג'ראח, והוא לא הפנה לפלסטינים הוא הפנה אותו לכולנו. אני לא מבינה איך לא מעמידים אותו לדין ומורידים לו את החסינות על הסתה לטרור. הוא מעודד את הפורעים מהגבעות. התקשורת נרמלה אותו ונתנה לו לגיטימציה והיום הכהניזם קם לתחייה".

אני חושבת שהדמוקרטיה הישראלית בסכנה. הבן שלי חזר לארץ אחרי שבע שנים בארה"ב. הייתי במפגש שם. חמישה מתוך 300 בוגרי פוסט דוקטורט חזרו לארץ עכשיו. אנחנו רוצים שהצעירים המשכילים והחבר'ה הטובים יחזרו לארץ", הוסיפה. לכתבה המלאה

זהבה גלאון בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: אבשלום ששוני)
זהבה גלאון בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: אבשלום ששוני)

שקד: "נתניהו ביקש מאיתנו להקים ממשלה עם רע"מ ולשכנע את סמוטריץ'"

שרת הפנים איילת שקד התייחסה לפרשת הקלטות סמוטריץ': "אני לא מתייחסת לסגנון, כי זה לא הגון להקליט אנשים בשיחות סגורות. אני כבר שנה וחצי אומרת שנתניהו ביקש מאיתנו להקים ממשלה עם רע"מ ולשכנע את סמוטריץ' לשבת איתם. לצערי, גורמים בליכוד וסמוטריץ' מכחישים כבר שנה וחצי, וסוף סוף יצאה האמת לאור". לכתבה המלאה.

איילת שקד בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: אבשלום ששוני)
איילת שקד בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: אבשלום ששוני)


ח"כ גפני במתקפה על מערכת המשפט: "דיקטטורה שיפוטית שאין כדוגמתה"

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, ביקר את מערכת המשפט בפסגת המנהיגים של מעריב ו-וואלה!, והעביר מסר לשופטי בג"ץ: "הגענו למצב שאנחנו מגיעים לאנרכיה. אתה יכול להצביע וצד אחד יקבל 61. בסופו של דבר אתה עובר את היועמ"ש, ואני רוצה שיהיה בית משפט חזק וטוב ויעמוד על העובדה שיש הפרדת רשויות. הם גורמים לעצמם נזק, משום שבסוף יקום ראש ממשלה אמיץ ויעשה יותר ממה שצריך לעשות, כי זה נהיה בלתי נסבל. דיקטטורה שיפוטית שאין כדוגמתה". לכתבה המלאה

משה גפני בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
משה גפני בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)

טיבי: "בגלל ההמלצה שלנו על לפיד בלמנו את נתניהו"

ח"כ אחמד טיבי התייחס בכנס לעובדה שמפלגתו עשויה להיות זו שתכריע את דמותה של הממשלה ואמר: "המשותפת המליצה על גנץ ועדיין נשאר טעם רע מאוד בפה. הוא לקח את ההמלצה וחבר לנתניהו. המלצנו על לפיד כדי למנוע מנתניהו להשתלט על הוועדה המסדרת, כי מי שהנשיא מטיל עליו את הרכבת הממשלה משתלט אוטומטית על הכנסת". 

"בגלל ההמלצה שלנו על לפיד בלמנו את נתניהו. יש תפיסה מוטעית שכאילו המלצה פירושה כניסה לקואליציה. רע"מ לא המליצו ונכנסו לקואליציה. צריך להבהיר את הדברים. אני רוצה לראות את תוצאות הבחירות. אם יהיה מנהיג שיקבל את התנאים שאנחנו רוצים זה יהיה פרק חדש בפוליטיקה הישראלית. נחכה ונראה", הוסיף. לכתבה המלאה.

אחמד טיבי בפסגת המנהיגים של מעריב  (צילום: מרק ישראל סלם)
אחמד טיבי בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)

גנץ: "הדחיפה של נתניהו ליציאה מהסכם הגרעין פגעה במאבק מול הגרעין"

שר הביטחון בני גנץ הקדיש את נאומו בכנס המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה!  להתפתחויות בשנים האחרונות במאבק מול הגרעין האיראני וטען כי ״הדחיפה של נתניהו ליציאה מהסכם הגרעין פגעה במאבק מול הגרעין האיראני – הוא עשה זאת ללא היערכות מסודרת עם מערכת הביטחון – את המעשים החליפו דפים ומופעי יחסי ציבור". לכתבה המלאה.

בני גנץ בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
בני גנץ בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)

לפיד: "אם סמוטריץ' ובן גביר יהיו חלק מהשלטון - הלהט"בים יכולים לשכוח מזכויות"

ראש הממשלה, יאיר לפיד, התראיין בכנס המנהיגים של מעריב בשיתוף וואלה!, ותקף את הגוש הנגדי: "יש דבר אחד שאסור לנו לשכוח. כל מה שעשינו בשנה האחרונה, כל השינוי שהתחיל פה, יכול להימחק ביום אחד. אם המפלגה של סמוטריץ' ובן גביר תהיה חלק מהשלטון, הלהט"בים יכולים לשכוח מהזכויות שהם קיבלו״. לכתבה המלאה.

יאיר לפיד בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: מרק ישראל סלם)


שגריר ארה"ב לשעבר בישראל על הסכם הגז: "עסקה גיאופוליטית בין ישראל וחיזבאללה"

שגריר ארה"ב לשעבר בישראל, דיוויד פרידמן, אמר על הסכם הגז בישראל: "צריך להפריד בין הגיאופוליטיקה לכלכלה. בסופו של יום, הוחלט לתת 100% מהשטח כדי ליישב את הוויכוח. זו עסקה גיאופוליטית בין ישראל וחיזבאללה. היינו מוכנים בזמנו להתקדם, אבל חיזבאללה הפילה את הזה. השאלה היא למעשה ההשלכות של תשלום לארגון טרור ומה נקבל בתמורה. הם לא חתמו על כלום, אני חושב שאם המטרה הייתה לחזק את עצמאות לבנון ולהחליש את חיזבאללה - השגתם את ההפך". לכתבה המלאה.

דיוויד פרידמן בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: אבשלום ששוני)
דיוויד פרידמן בפסגת המנהיגים של מעריב (צילום: אבשלום ששוני)


סער: "יהיו שינויים מרחיקי לכת בליכוד אם לנתניהו לא יהיו 61 מנדטים"

שר המשפטים גדעון סער התייחס לבחירות הקרובות: "אם לביבי יהיו 61, תהיה פה ממשלה מטורפת. מספיק לשמוע ביום אחד את ההצהרות של דודי אמסלם ועד סמוטריץ' בשביל להבין איזה סוג של ממשלה תהיה פה".

מנגד, לטענתו, במידה וגוש נתניהו לא יצליח להקים ממשלה, "ייפתח פתח למה שהמדינה צריכה - ממשלת אחדות לאומית רחבה שלא נשענת על קיצוניות. אני חושב שכל מי שרוצה שתהיה ממשלת אחדות ושנצא מהמבוי הסתום הפוליטי ומהקיטוב החברתי והפוליטי הגדול, אסור לו להצביע לאף אחד מהמפלגות בגוש נתניהו". עוד ציין כי "יהיו שינויים מרחיקי לכת בליכוד אם לביבי לא יהיו 61. צריך לעשות מאמץ למנוע את תסריט הבלהות הזה". לכתבה המלאה

גדעון סער בפסגת המנהיגים של מעריב ו-וואלה (צילום: מרק ישראל סלם)
גדעון סער בפסגת המנהיגים של מעריב ו-וואלה (צילום: מרק ישראל סלם)


מיכאלי: "לפיד מתנהג בחוסר אחריות, יש עתיד לא דמוקרטית" 

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, אמרה כי היא לא חוששת שמפלגתה לא תעבור את אחוז החסימה. "זה לא שאני שאננה, ואני מתייחסת ברצינות לכל קול קול ואני רוצה מפלגת עבודה כמה שיותר גדולה וחזקה, לטובת מדינת ישראל והגדלת הגוש. אני מסכימה איתך שלפיד, אחרי שזה באמת לא ברור מצדו, אחרי כל האזהרות שהוא הזהיר הוא מרשה לעצמו להתנהג בחוסר אחריות אם הוא חושב שיש סיכוי כזה. אני לא מבינה את הקו הדק שהוא הולך עליו". לכתבה המלאה

מרב מיכאלי בפסגת המנהיגים של מעריב ו-וואלה (צילום: מרק ישראל סלם)
מרב מיכאלי בפסגת המנהיגים של מעריב ו-וואלה (צילום: מרק ישראל סלם)

בין המשתתפים בפסגה היו ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, שרת התחבורה מרב מיכאלי, שר המשפטים גדעון סער, שר האוצר אביגדור ליברמן, יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ יריב לוין, שרת הפנים איילת שקד, יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, ח"כ משה גפני, יו"ר משותף של חד"ש-תע"ל, ח"כ אחמד טיבי ויו"ר מרצ זהבה גלאון.

בוועידה דנו במנעד ההשפעה שנוצר במרחב הציבורי העסקי והפוליטי, בין אם בתחומי הבריאות הציבורית והפרטית, השקעות, שווקי מניות, ניהול סיכונים, שוק התקשורת, שוק האנרגיה, ביטוח ובנקאות, דרך מגמות שיווק חדשניות, טרנספורמציה דיגיטלית, וכלה בשינויים בהרגלי הצריכה ואפילו ציונות.

בנושאי ביטחון פנים וחוץ נדונו הסוגיות: מה יקרה בנושא המשילות בנגב ובגליל והאם ביטחוננו האישי בסכנה. בזמן שהשיתוק הפוליטי הפך למוטיב חוזר, החברה שלנו קרועה מבפנים והאתגרים שעומדים בפנינו רק גדלים. איראן דוהרת לפצצה והמחלוקת לגבי הסכם הגרעין ממשיכה לרחף.

פסגת המנהיגים של מעריב ו-וואלה (צילום: ללא)
פסגת המנהיגים של מעריב ו-וואלה (צילום: ללא)

בנושא יחסי דת מדינה נערך דיון בסוגיות: כיצד אפשר לגשר בין הקצוות בפלונטר הפוליטי ? האם דינה של ישראל לבחור בין דת ומדינה או שביכולתה לייצר קואליציה וחקיקה שווה לכל אזרחיה.

בנושא חברה חינוך ואקדמיה נדונו הנושאים הבאים: חברה שיש בה רמה גבוהה של מוביליות היא חברה חזקה יותר בה יש לאזרחים אמון בהוגנות המערכות הציבוריות . מה תפקידה של המדינה בעיצוב הדור הבא וכיצד מובילים שינוי?

בנושא עתיד מערכת הבריאות נדונו הסוגיות: מערכת בריאות מתקדמת וחדשנית הנגישה לכל אזרחיה הינה אחד מאבני היסוד של מדינה יציבה ותקינה ומאפשרת בטחון מיטבי לאזרחיה כצד שינתה מערכת הבריאות את פניה, מה הם החידושים הטכנולוגיים ומהם האתגרים העומדים בפני מערכת הבריאות הציבורית.

בנושא כלכלה והשקעות נערך דיון בסוגיות איפה כדאי להשקיע את הכסף שלנו בצורה בטוחה וחכמה בתקופה של אי ודאות כלכלית אינפלציה דוהרת ריביות אפסיות בבנקאות המסורתית ומחירי נדל"ן שלא נראו פה עשרות שנים. מה יהיה עם החסכונות שלנו? מדוע ישנה מגמת גידול בהיקף הכספים השוכבים בחשבונות העו"ש , איך משפיע המשך הגידול במשיכת המוזמנים על הכלכלה שלנו".

לאתר הכנס לחצו כאן