שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין (המחנה הממלכתי), התראיין היום (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וגיא פלג ב-103FM, והתייחס לאופן בו לטענתו  יו"ר סיעתו בני גנץ יוכל להרכיב ממשלה, וכן לעימות הפוליטי שנוצר בשל הסכם הגבול הימי מול לבנון.

ללא בל"ד, לטיבי ועודה יהיה קל יותר להשתתף השתתפות פעילה בממשלה
התיקו הפוליטי נמשך: לפיד נחלש, שקד מתקרבת לאחוז החסימה | סקר

תחילה התייחס השר מהמחנה הממלכתי לאפשרות שבה ממשלה בה יהיו חברים תישען בהקמתה על מפלגת חד"ש-תע"ל, והשיב: "חד משמעית לא. אתה לא יכול לתת מפתחות לממשלת ישראל בידי חברי כנסת שאופן בגלוי יוצאים נגד מדינת ישראל, הרבה פעמים תומכים באויבה".

"היתרון של גנץ הוא מאוד פשוט, ברגע שנתניהו לא יגיע ל-61, אנחנו המפלגה שבחזית מולו כל השאר נאבקים בתוך הגוש, ברגע שנצליח לחסום אותו מ-61, כולם מבינים שמגדל הקלפים הזה יקרוס", הוסיף, "אני רוצה להזכיר, אנחנו מדברים ונתניהו לא בבלפור, זה קרה בעקבות מה שהצלחנו לעשות לפני שנה וקצת בניגוד לכל התחזיות. אני חושב שאם תקשיב היטב מה אמרו חלק ממנהיגי המפלגות בגוש נתניהו, למשל הסיעות החרדיות, לפני שיצאנו לבחירות, אני חושב שתקבלו את התשובה שכל אחד יודע. הרי זאת הסיבה שהקמנו את המחנה הממלכתי".

"אני לא מזלזל אני רק מציין. אני חולק על איילת, אם היא תעבור את אחוז החסימה היא תציל את נתניהו, היא לא מסתירה את זה", ציין השר אלקין, "להחזיר אותו עוד בצורה של ממשלה צרה מהסוג שהוא רוצה להקים זה נורא ואיום. היא לא תהיה דומה לממשלות נתניהו קודמות, יחצו כל הקווים האדומים ואנחנו רואים את זה במערכת הבחירות. כלן אנחנו בקרב מאוד קשה. בכלל שימו לב שמאז שגנץ בפוליטיקה נתניהו לא הגיע ל-61 ומאז שהוקם המחנה הממלכתי ברוב הסקרים נתניהו לא משיג 61".

לסיום התייחס השר אלקין לאמירות של נתניהו לפיהן אם ייחתם ההסכם עם לבנון הוא בתור ראש הממשלה הבא לא יהיה מחויב: "אמירה שערורייתית, אפשר להיות בעד או נגד, אבל אני רוצה להזכיר נתניהו בעצמו חתם הסכמים מדיניים בתקופת הבחירות שכללו התחייבות ישראלית. ההסכמים האלה אחר כך הועברו לכנסת. הם כללו התחייבות ישראלית לוותר על החלת ריבונות ביו"ש, כל מיני ויתורים שהוא הכניס. במדינה מסודרת מיש צריך לקבוע בסופו של דבר זה החוק, אבל כל עוד ממשלה פועלת לפי החוק אתה מצפה לרציפות מדינית".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM