בצל ההשערות לפיהם שר הביטחון, בני גנץ, יוכל להקיים ממשלה עתידית יחד עם המפלגות החרדיות, ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) אמר היום (חמישי) בריאיון ל"קול ברמה" כי גנץ "הולך להיות היסטוריה בעוד שבועיים".

ליברמן נגד גנץ: "הממשלה עם החרדים שאתה חולם עליה - לא תקום"

"אין לנו כלום במשותף עם גנץ. הוא לא רלוונטי, אפיזודה חולפת. אנחנו מאוד מאוכזבים מהתנהלות שלו במשרד הביטחון מול החרדים, אפילו בדברים פעוטים לא עזר. אם אין לביבי 61 - נלך לבחירות", טען פינדרוס. בריאיון לקול חי תקף והבהיר: " מציע שגנץ יעשה הטבת חלום, אין תסריט שנלך איתו".

יצחק פינדרוס (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
יצחק פינדרוס (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

בסקר שהוצג הבוקר במסגרת "ועידת המשפיעים" של חדשות 12 עלה כי המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ רשם את נתון השפל מאז הקמתו עם 11 מנדטים בלבד, יהדות התורה שמרה על כוחה עם שבעה מנדטים. במפת הגושים, הגוש בראשות נתניהו זוכה ל-60 מנדטים, מנדט אחד פחות מהדרוש להקמת ממשלה. גוש לפיד זוכה ל-56 מנדטים, וחד"ש-תע"ל זוכה כאמור לארבעה מנדטים.

כזכור, שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן מוקדם יותר השבוע את גנץ ואמר כי "החיזור הגורלי שלך אחרי דרעי, גולדקנופף וגפני, והממשלה שאתה חולם להקים איתם לא תקום, כל עוד ישראל ביתנו תהיה גדולה וחזקה". את הדברים פרסם ליברמן, בתגובה לריאיון שערך גנץ ב"כיכר השבת", בו אמר כי "אנחנו היחידים שמייצרים גשר פוליטי ממלכתי במדינת ישראל. אנחנו הפתרון הפוליטי. ש"ס ישבה עם מרצ בעבר, ליברמן ישב בעבר עם החרדים. אני מכיר את ליברמן, האיש צם שלוש פעמים בשנה, חדרו מלא ספרים, אני לא חושב שהוא לא יהודי בנשמתו".